دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 09:15
صالحی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها/ دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است

رعایت اخلاق انتخاباتی با تمرکز بر برنامه‌ها  دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته است
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه کاندیداها باید روی برنامه‌ها تمرکز داشته باشند، گفت: تمرکز برروی برنامه‌ها مانع ایجاد حواشی خواهد شد و از سوی دیگر از انحراف مسیر اصلی مناظرات جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 918154

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ضرورت رعایت اخلاق انتخابتی از سوی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشاوران آنها اظهار کرد: اسلام دین محبت است و پیامبر اکرم(ص) با هدف ترویج محبت در میان امت خود مبعوث شده و باید اخلاق نبوی را مدنظر قرار داد. کاندیداهای ریاست جمهوری باید به الگویی برای جامعه تبدیل شوند و دوران بداخلاقی‌ها و تهمت‌زنی‌ها گذشته و هرچقدر اخلاق در انتخابات رعایت شود به همان اندازه فضای سیاسی جامعه آرام‌تر می‌شود و مردم با آرامش خاطر بیشتری به انتخاب نامزد اصلح مبادرت خواهند ورزید.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید عشق خدمت به مردم را داشته باشند و آن را ارزش تلقی کنند همانطور که شهید رئیسی عشق خدمت به مردم را داشت و شبانه‌روز در حال تلاش بود و خستگی برایش معنا نداشت.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه کاندیداها باید روی برنامه‌ها تمرکز داشته باشند، گفت: تمرکز برروی برنامه‌ها مانع ایجاد حواشی خواهد شد و از سوی دیگر از انحراف مسیر اصلی مناظرات جلوگیری می‌کند. پس باید کاندیداها روی برنامه تمرکز جدی داشته باشند و این اصل را در نظر بگیرند.

صالحی با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات نیز اظهار کرد: در هر کشوری سرمایه اجتماعی و حفظ و افزایش مشارکت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در کشور ما هم این‌چنین است. مشارکت مردم در انتخابات نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام دارد و به حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی نظام کمک بسیاری خواهد کرد. 

وی در همین رابطه ادامه داد: از سوی دیگر اگر مشارکت حداکثری رقم بخورد، توطئه‌ها خنثی خواهد شد و به روی کار آمدن یک دولت حداکثری و اصلح منجر می‌شود و دولت آینده به راحتی می‌تواند اهداف و پروژه‌های کلان و خرد نظام را پیش ببرد و از منافع ملت ایران در مجامع جهانی به خوبی و با قاطعیت دفاع کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان خاطرنشان کرد: دشمنان هیچگاه صلاح ملت ایران را نخواسته‌اند و مطمئناً از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران بهره خواهند گرفت و لذا با مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان بهانه را از دست دشمنان گرفت و آنها را در پروژه‌های ضدایرانی ناکام گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته