دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 09:06
در گفت وگو با آنا؛

مظلومی: انتخاب سرمربی وظیفه فدراسیون است نه جودوکاران/کمیته انضباطی برای محاکمه نیست برای شنیدن حرفهاست

مظلومی: انتخاب سرمربی وظیفه فدراسیون است نه جودوکاران کمیته انضباطی برای محاکمه نیست برای شنیدن حرفهاست
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: سه ملی پوش ما در سفر به گرجستان حاضر نشدند و بعد از آن دیگر به فدراسیون مراجعه نکردند چراکه اصلا فدراسیون را قبول ندارند.
کد خبر : 918079

محمدرضا مظلومی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با دعوت ملی پوشان پاراجودو به کمیته انضباطی بابت اختلاف های پیش آمده در تیم ملی پاراجودو، گفت: ما از آنها دعوت کردیم به جلسه ای بیایند که نمایندگان وزارت ورزش، حقوقی وزارتخانه و کمیته پارالمپیک در آن حضور دارند و به صحبت های هر دو طرف گوش می دهند تا ببینیم چه تصمیمی گرفته می شود. هر تصمیمی توسط نمایندگان گرفته شود ما بدون چون و چرا قبول و اجرایی می کنیم.

انتخاب سرمربی، وظیفه فدراسیون است

وی افزود: در این زمینه یک شخص تصمیم گیرنده نیست. طبق یک اساسنامه و سیستمی متشکل از فدراسیون، وزارتخانه و کمیته پارالمپیک تصمیم گرفته می شود. درخواست ملی پوشان ما این است که سرمربی را خودشان انتخاب کنند. فدراسیون یکسری وظایف دارد، ورزشکار نیز وظایفی دارد و انتخاب سرمربی وظیفه  فدراسیون  است. آقای کارگری قبل از مسابقات آسیایی هانگژو اعلام کرد بهترین سرمربی اعزامی، آقای حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودو است. اگر ما آقای حاج یوسف زاده را کنار بگذاریم، اول از همه باید به خبرنگاران جواب بدهیم که چرا این سرمربی خوب را کنار گذاشتیم. این سه جودوکار در صورتی درخواست برکناری آقای حاج یوسف زاده را دارند که بیشتر مدال های طلا و قهرمانی را با او به دست آورده اند. ما حتی گفتیم که می توانیم به عنوان مربی از او استفاده کنیم نه سرمربی اما به طور کلی نمی توانیم کنار بگذاریم.

هرکس جایگاه خود را دارد

او درباره اردوهای تیم ملی اظهار کرد: سه ملی پوش ما در سفر به گرجستان حاضر نشدند و بعد از آن دیگر به فدراسیون مراجعه نکردند چراکه اصلا فدراسیون را قبول ندارند.اول باید اردو را ببینید بعد در مورد خوب یا بد بودن آن نظر دهید. چگونه وقتی نیامدید و ندیدید می گویید بد است؟ ما آنها را به اردو دعوت کردیم. باید می آمدند و شرایط و امکانات را می سنجیدند بعد در مورد کیفیت آن نظر می دادند. نمی شود به دلیل اینکه در اسلامشهر است بگویند اردو خوب نیست. اسلامشهر بهترین سالن جودو را دارد. نیامده چگونه اظهار نظر می کنند؟ اگر چارچوبی  که ما می گذاریم را قبول دارند، بیایند و اعزام  شوند. ما مشکلی با آنها نداشتیم و نداریم. آنها هم بچه های این مملکت و نظام هستند اما هرکس جایگاه خود را دارد.

کمیته انضباطی برای محاکمه نیست

مظلومی خاطرنشان کرد: وقتی ورزشکاران تمایلی ندارند به زور نمی توانیم کسی را اعزام کنیم . اگر این سه ورزشکار در المپیک شرکت نکنند، جایگزین نمی توانیم اعزام کنیم زیرا جودو سهمیه ندارد و فقط افراد نام برده می توانند اعزام شوند. ما با هیچکس مشکلی نداریم و کمیته انضباطی برای محاکمه نیست. فقط برای شنیدن صحبت های هر دو طرف و نتیجه گیری توسط  نمایندگان حاضر در جلسه است.ما به یک علتی باید آقای حاج یوسف زاده را برکنار کنیم. اگر مربی فنی و خوبی نبود ما او را برکنار می کردیم. وقتی مربی خوبی است و یک شخصیت اجتماعی خوب بین مردم دارد، نمی توانیم بی دلیل او را برکنار کنیم. بحث اخلاق کجاست؟ آیا به هر قیمتی باید به مدال برسیم؟ همیشه نام آقای حاج یوسف زاده در آسیا و جهان جزو بهترین سرمربی های جودو بوده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته