دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 16:01

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان؛ شوالیه خلاق سینمای هالیوود

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان؛ شوالیه خلاق سینمای هالیوود
بسیاری از فیلم‌های کریستوفر نولان در میان بهترین و جذاب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما جای دارند.
کد خبر : 918003

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،بسیاری از فیلم‌های کریستوفر نولان در میان بهترین و جذاب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما جای دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از علاقه‌مندان سینما اعتقاد داشته باشند که کریستوفر نولان یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ به شمار می‌آید و با ساخت فیلم‌های مختلف تاثیر زیادی در تاریخ سینما گذاشته است.

تخصص بالای کریستوفر نولان در زمینه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه‌های جذاب باعث شد که کیفیت فیلم‌ها به‌شدت بالا رفته و حتی جوایز معتبری مانند اسکار را دریافت کند. کیفیت و جذابیت برخی از فیلم‌های این کارگردان آن‌قدر بالاست که طرفداران فیلم و سینما همچنان بعد از گذشت سال‌‌ها از اکران این فیلم‌ها، از تماشای آن‌ها لذت می‌برند. در واقع هنوز بسیاری از افراد بعد از خرید گیفت کارت Netflix ابتدا سراغ بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان می‌روند تا دوباره هیجان و لذت آن‌ها را با تمام وجود تجربه کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که شیفته فیلم‌های نولان شده‌اید، قبل از اقدام برای خرید گیفت کارت نتفلیکس باید با بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا فیلم‌های جذاب کریستوفر نولان را به طور کامل معرفی کنیم.

لیست بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان

امکان ندارد فیلم‌های برتر کریستوفر نولان را دیده باشید و هوس تماشای سایر فیلم‌های او به سرتان نزده باشد. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های نولان هستند:

  1. شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

فیلم شوالیه تاریکی یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های نولان است که در سال 2008 اکران شد. فیلمنامه شوالیه تاریکی را جاناتان نولان و کریستوفر نولان نوشته‌اند، به همین دلیل جذابیت آن برای طرفداران این کارگردان مشهور چند برابر شده است.

فیلم شوالیه تاریکی دومین قسمت از سه‌گانه بتمن به شمار می‌آید که بازیگرانی مانند کریستین بیل (Christian Bale)، هیث لجر (Heath Ledger) و آرون اکهارت (Aaron Eckhart) در آن ایفای نقش کرده‌اند. کریستوفر نولان شوالیه تاریکی را در ژانر اکشن، جنایی و درام ساخت تا هیجان و جذابیت فیلم را به‌شدت بالا ببرد. ساخت شوالیه تاریکی آن‌قدر حرفه‌ای انجام شد که توانست در IMDb نمره 9 را کسب کند.

داستان شوالیه تاریکی دقیقاً یک سال پس از اتفاقات قسمت اول آغاز می‌شود. در این قسمت از داستان، بتمن باید شهر را از جرم و جنایت خلافکاران پاک کنند. هیث لجر با بازی درخشان خود در نقش جوکر توانست جایزه‌های معتبری مانند اسکار و گلدن گلوب را دریافت کند.

  1. میان ستاره‌ای (Interstellar)

سال 2014 بود که کریستوفر نولان یکی از شاهکارهای خود را به دنیای سینما معرفی کرد. بدون شک فیلم میان ستاره‌ای تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان خود قرار داد و تقریبا تمام بیننده‌های خود را تا مرز گریه پیش برد. کریستوفر نولان بار دیگر به همراه جاناتان نولان یک اثر هنری خلق کردند و فیلمنامه میان‌ستاره‌ای را در بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن نوشتند.

متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey)، ان هتوی (Anne Hathaway) و جسیکا چستین (Jessica Chastain) از جمله بازیگران اصلی میان ستاره‌ای هستند که با بازی درخشان خود این اثر هنری را جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر کردند. با اینکه فیلم میان ستاره‌ای امتیاز  8.6 را از IMDb گرفت، اما بسیاری از افراد معتقد هستند که باید نمره آن بسیار بالاتر از این عدد باشد.

فیلم میان ستاره‌ای به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان در ژانر درام، ماجراجویی و علمی تخیلی ساخته شد، این فیلم زمان آینده بشریت را نشان می‌دهد، جایی که خشکسالی، قحطی و سایر بلاهای دیگر جان تمام انسان‌ها را تهدید می‌کنند.

هیجان و جذابیت فیلم زمانی خود را نشان می‌دهد که تنها راه نجات بشر، سفر بین ستاره‌ای است. در واقع برای اینکه تمام بشریت نجات پیدا کند، باید فضانوردان به سیاره‌ای بروند که تاکنون هیچ‌کس به آنجا نرفته است.

  1. تلقین (Inception)

فیلم تلقین یکی دیگر از فیلم‌های کریستوفر نولان به شمار می‌آید که شخصاً فیلمنامه و نویسندگی آن را بر عهده گرفت و در سال 2010 آن را روی پرده‌های سینما برد. بازی درخشان لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) در کنار جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon-Levitt) و الیوت پیج (Elliot Page) باعث شد که جذابیت این فیلم بیشتر شود.

داستان متفاوت فیلم تلقین به همراه فیلمنامه حرفه‌ای و بازیگران برجسته باعث شد که از IMDb امتیاز بسیار عالی 8.8 را دریافت کند. داستان این فیلم درباره یک دزد است که توانایی ورود به رویای دیگران و سرقت ایده‌های آن‌ها را دارد. در واقع دام کاب به‌عنوان یک دزد حرفه‌ای به اسیب‌پذیرترین حالت ذهن افراد می‌رود و رازهای ارزشمند آن‌ها را می‌دزدد.

توانایی متفاوت دام کاب او را به یک شخص قدرتمند تبدیل می‌کند، اما طبیعتاً هر قدرتی یک نقطه ضعف خاص دارد که باعث نابودی آن می‌شود. زمانی می‌رسد که دام همه چیز خود را از دست می‌دهد و باید با انجام آخرین ماموریت به رستگاری برسد.

معرفی فیلم Inception

  1. اوپنهایمر (oppenheimer)

کریستوفر نولان در سال 2023 اوپنهایمر را روی پرده‌های سینما برد تا دوباره قدرت کارگردانی و نویسندگی خود را به رخ تمام جهان بکشاند. هنگامی که تیزر فیلم اوپنهایمر پخش شد، طرفداران سینما از ترکیب کریستوفر نولان و کیلین مورفی (Cillian Murphy) حسابی ذوق‌زده شدند. در واقع هنگامی که مورفی در تیزر فیلم دیده شد، تمام بیننده‌ها مطمئن شدند که نولان مشغول ساختن یک شاهکار دیگر است.

فیلم اوپنهایمر به‌عنوان یکی از  بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان در ژانر بیوگرافی، درام و تاریخی ساخته شد، در این فیلم علاوه بر کیلین مورفی، بازیگرهای دیگری مانند امیلی بلانت (Emily Blunt)، مت دیمون (Matt Damon)، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) و  فلورنس پیو (Florence Pugh) نقش آفرینی کرده‌اند. تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شد که اوپنهایمر در IMDb نمره 8.4 را دریافت کند.

داستان اوپنهایمر درباره ساختن اولین بمب اتم است. در واقع کریستوفر نولان در فیلم اوپنهایمر ماجرای یک دانشمندی آمریکایی به نام جولیوس رابرت اوپنهایمر را روایت می‌کند که پروژه منهتن را پیش برد تا نخستین بمب اتم ساخته شود.

  1. پرستیژ (The Prestige)

در ادامه معرفی بهترین فیلم‌های نولان به فیلم درام، علمی تخیلی و اسرار آمیز پرستیژ می‌رسیم. سال 2006 بود که فیلم بسیار زیبای پرستیژ با نویسندگی کریستوفر نولان و جاناتان نولان غوغای عجیبی در سینماها به پا کرد. روایت هنرمندانه و کارگردانی فوق‌العاده نولان در کنار درخش بازیگرانی مانند کریستین بیل (Christian Bale)، هیو جکمن (Hugh Jackman)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) توانست روزبه‌روز طرف‌داران پرستیژ را بیشتر کند.

کسب امتیاز 8.5 در IMDb مهر تاییدی بر تمام تمجیدها و توصیف‌های پرستیژ است. به‌جرئت می‌توان گفت که در میان بهترین فیلم‌های نولان هیچ‌کدام به‌اندازه پرستیژ، مخاطبان را به چالش نکشید. داستان این فیلم زیبا حول محور سه شعبده‌باز با نام‌های رابرت، جولیا (همسر رابرت) و آلفرد می‌چرخد. در یکی از اجراهای شعبده‌بازی، جولیا به طور اتفاقی می‌میرد و از آن پس رابت و آلفرد دشمن قسم خورده همدیگر می‌شوند. دشمنی بزرگی که در میان رابرت و آلفرد به وجود آمده است، آن‌ها را به رقیب هم تبدیل میکند تا رازهای همدیگر را برملا کنند.

  1. یادگاری (Memento)

یادگاری (Memento) اولین فیلمی بود که اسم کریستوفر نولان را بر سر زبان‌ها انداخت و میزان شهرت آن را در میان علاقه‌مندان به سینما افزایش داد. در سال 2000 میلادی، کریستوفر نولان دومین فیلم خود را در ژانر اسرارآمیز و دلهره‌آور ساخت تا گوشه‌ای دیگر از توانایی و استعداد خود در زمینه کارگردانی و نویسندگی را نمایان کند.

فیلم یادگاری هم مانند بسیاری از فیلم‌های نولان پیچیدگی خاص خود را دارد. داستان مهیج در کنار اخذ نمره بسیار عالی 8.4 در IMDb باعث می‌شود که تمامی علاقه‌مندان به سینما آن را در لیست بهترین فیلم‌های نولان قرار دهند.

در کنار این ویژگی‌های برجسته، نقش آفرینی بازیگرانی مانند گای پیرس (Guy Pearce)، کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss)، جو پانتولیانو (Joe Pantoliano) جذابیت فیلم را بیشتر می‌کند. داستان فیلم یادگاری درباره مردی به اسم لئونارد است که حافظه کوتاه‌مدت خود در اثر یک اتفاق ناگوار از دست می‌دهد و نمی‌تواند خاطرات جدیدی پیدا کند. آخرین صحنه‌ای که لئونارد به یاد می‌آورد، قتل همسر خود توسط فردی ناشناس است.

Memento یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان

  1. شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises)

استقبال بسیار عالی طرفداران از قسمت دوم بتمن باعث شد که کریستوفر نولان دوباره دست به قلم شود و فیلمنامه قسمت سوم بتمن یا همان شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) را بنویسد. با اینکه تولید قسمت سوم چند سال طول کشید، سرانجام طرفداران شوالیه تاریکی در سال 2012 دوباره به سینماها رفتند تا هنرنمایی کریستوفر نولان و شخصیت برجسته داستان را تماشا کنند.

کریستین بیل (Christian Bale)، تام هاردی (Tom Hardy) و ان هتوی (Anne Hathaway) بازیگران اصلی فیلم هستند که ژانر اکشن و ماجراجویی فیلم را به‌شدت جذاب‌تر کرده‌اند. قسمت سوم بتمن زمانی آغاز می‌شود که 8 سال از هرج و مرج جوکر می‌گذرد و اکنون باید با یک جنایتکار دیگر به نام بین مبارزه کند.

  1. دانکرک (Dunkirk)

فیلم دانکرک یک فیلم اکشن، درام و تاریخی است که در سال 2017 تولید شد و توانست نمره 7.8 را در IMDb کسب کند. یکی از نکات مهم دانکرک کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان است. در واقع نولان به‌مانند بسیاری از فیلم‌های خود، علاوه بر امر کارگردانی، وظیفه نویسندگی را هم انجام داد تا ارزش هنری دانکرک را به اوج برساند.

فیون وایتهد (Fionn Whitehead)، بری کیوگن (Barry Keoghan) و مارک رایلنس (Mark Rylance) بازیگران اصلی دانکرک بودند و نقش خود را در بهترین شکل ممکن ایفا کردند. کریستوفر نولان در فیلم دانکرک یکی از وقایع تاریخی جنگ جهانی دوم را بازسازی می‌کند. درست زمانی که سربازان بریتانیایی و فرانسوی در شهر دانکرک گرفتار محاصره سربازان آلمانی شده‌اند و فقط یک معجزه می‌تواند آن‌ها را نجات دهد، برخی از مردم شهرهای نزدیک به کمک متفقین می‌آیند تا جان سربازان را نجات دهند.

  1. بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)

فیلم بتمن آغاز می‌کند اولین قسمت از سه‌گانه تاریخی بتمن است که کریستوفر نولان آن را در سال 2005 بر روی پرده‌های سینما نمایش داد. قبل از اینکه کریستوفر نولان در سال 2005 ساخت فیلم‌های بتمن را آغاز کند، علاقه‌مندان به سینما آشنایی خاصی با شخصیت بتمن داشتند، اما هیچ‌کدام از فیلم‌ها و داستان‌ها نتوانستند مانند نولان نظر طرفداران را به شخصیت بتمن جلب کند.

کریستوفر نولان در کنار دیوید اس گویر نویسندگی اولین قسمت بتمن را بر عهده داشته‌اند. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این فیلم، نقش‌آفرینی فوق‌العاده کریستین بیل (Christian Bale) در نقش بتمن است. همچنین در این فیلم علاوه بر کریستین بیل، بازیگرهای دیگری به نام مایکل کین (Michael Caine) و کن واتانابه (Ken Watanabe) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نولان اولین قسمت بتمن را در ژانر اکشن ماجراجویی ساخته است. داستان این قسمت از آنجایی آغاز می‌شود که پدر و مادر بتمن در دوران کوکی به قتل می‌رسند و او برای غلبه بر ترس خود به شرق آسیا می‌رود. در این قسمت شخصیت واقعی بتمن شکل می‌گیرد و برای از بین بردن فساد به گاتهام برمی‌گردد. قسمت اول بتمن با دریافت نمره 8.2 در IMDb نشان داد که یکی از بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان است.

  1. تِنِت (Tenet)

فیلم تنت یکی دیگر از فیلم‌های جدید نولان است که در سال 2020 اکران شد. ساخت این فیلم در ژانر اکشن، علمی تخیلی و دلهره‌آور صورت گرفته است، بنابراین طرفداران کریستوفر نولان می‌توانند به‌خوبی با تمام صحنه‌ها و موضوع کلی آن ارتباط برقرار کنند.

پیچیدگی‌های همیشگی فیلم نولان و به چالش کشیدن مخاطب در فیلم تنت هم دیده می‌شود. نولان برای اینکه فیلم خود را بهتر نمایش دهد، بازیگرانی مانند جان دیوید واشنگتن (John David Washington)، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) را برای شخصیت‌های داستان انتخاب کرد.

داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که فردی مرموز و ثروتمند با نام اندی ساتور می‌خواهد آغازگر جنگ جهانی سوم باشد، اما سازمانی به نام تنت می‌خواهد با استخدام یک مامور سی آی ای، مانع از انجام این کار شود. فیلم تنت با اخذ نمره 7.3 از  IMDb نشان داد که می‌تواند در لیست بهترین‌های نولان قرار بگیرد.

سخن پایانی

فیلم‌های کریستوفر نولان ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند، به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان به سینما آثار آن را چند بار دیده‌اند و هربار لذت و هیجان آن‌ها را با تمام وجود حس کرده‌اند. در این مطلب به طور کامل بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با آن‌ها آشنا شوید و هنگام خرید گیفت کارت Netflix، بهترین گزینه‌ها را بر اساس سلیقه خود تماشا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته