دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 16:22

تشکل‌های دانشجویی در افزایش مشارکت انتخابات تأثیرگذار باشند

تشکل‌های دانشجویی در افزایش مشارکت انتخابات تأثیرگذار باشند
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان تشکل‌ها روی مشارکت حداکثری و شناساندن اصلح کار کرده و تأثیرگذار باشند.
کد خبر : 917998

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز دوستی، مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره سیاسی و بصیرتی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امکان حضور نامزد‌ها و رؤسای ستاد‌های انتخاباتی در دانشگاه فراهم شده و می‌توانند در دانشگاه حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کار تشکل‌ها واقف و پیشرو بوده و همراهی همیشگی دارد؛ چراکه به اهمیت کار تشکیلاتی اعتقاد راسخ دارد؛ البته در فرآیند حضور نامزد‌ها در دانشگاه، مجری و دعوت گیرنده، حتماً باید تشکل یا کانون دانشگاهی باشد؛ زیرا دانشگاه وظیفه خود می‌داند در بحث انتخابات مطابق منویات رهبر انقلاب حرکت کند و جنبش‌ها و فعالیت‌های دانشجویی همسو با رویداد‌ها و مناسبت‌های مختلف و مطابق با دستورات معظم‌له هم این امر را ثابت کرده است.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در بحث انتخابات نیز دو موضوع بر مبنای سخنان رهبری مورد تأکید است؛ یکی بحث مشارکت حداکثری و دیگری انتخاب اصلح، عنوان کرد: هرچه افراد بیشتری برای مشارکت حضور یابند، فرد شایسته‌تری انتخاب خواهد شد؛ بر این اساس تأکید و تمرکز کانون‌ها و تشکل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای معرفی شاخص‌های مورد نیاز فرد اصلح و افزایش مشارکت قرار خواهد گرفت.

دوستی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان الگوی تمام‌عیار از دولت خدمتگزار و اصلح که با وجود همه کارشکنی‌ها و کنایه‌ها دست از تلاش برنداشت، بیان کرد: مردم به بلوغ سیاسی لازم رسیده‌اند، زیر بار وعده‌ها و حرف‌های پوپولیستی نمی‌روند؛ اما رسالت ما در این زمینه بسیار سنگین است؛ چراکه دانشگاهیان در کشور از مرجعیت عمومی برخوردارند و بر اساس تحقیق میدانی، بیش از ۷۰ درصد مرجعیت را در انتخابات دارند؛ بنابراین وظیفه دانشگاهیان برای تبیین شاخص‌های اصلح برای عموم جامعه خطیرتر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان تشکل‌ها روی مشارکت حداکثری و شناساندن اصلح کار کرده و در قالب‌های مختلف روی این مسئله کار کنند و تأثیرگذار باشند، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه فعالیت‌ها و اثرگذاری دانشجویان به میان مردم و جامعه کشیده شود، همراهی کامل خواهد داشت در انتخاب صرفاً به وعده‌ها توجه نکنید و کارنامه افراد را مدنظر قرار دهید.

مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: شهید رئیسی و سردار سلیمانی ثابت کردند که عزت از خدمت خالصانه می‌آید و کسی می‌تواند خدمت کند که تخصص لازم و تعهد به مبانی انقلاب داشته باشد ازاین‌رو باید از رئیس‌جمهور بعدی نیز استفاده از افراد متخصص متعهد را مطالبه کنیم و این مطالبه‌گری صرفاً با کار تشکل‌ها ممکن است.

دوستی عنوان کرد: فضای مجازی فرصت ارزشمند پیش روی ماست و اگر در این حوزه تخصص داشته باشیم، نگرانی و تهدیدی از بابت فضای مجازی برای ما وجود نخواهد داشت از دانشجویان تشکل‌ها می‌خواهم که متخصص فضای مجازی شوند؛ چراکه یکی از ابزار‌های معرفی اصلح، همین فضای مجازی است و می‌توان پیام رسانه‌های خارجی را که از قضا محل جولان ضدانقلاب است، به خدمت نظام درآورند.

دانشجوی تشکلی، پای مشکلات می‌ایستد

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، عده‌ای از علاقه‌مندان کار گروهی، وارد فضای کار تشکیلاتی می‌شوند، باید بدانند که این بخشی از وظیفه دانشجویی و دوران تحصیل است و کار صوری و غیرواقعی نیست.

مجتبی جعفری اضافه کرد: دانشجوی طراز انقلاب دو بال دارد؛ یکی بال علمی بوده که نباید از آن غافل شد و بال دیگر، بال اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است. دانشجوی طراز تنها به فکر خودش نیست؛ بلکه به فکر اثرگذاری در جامعه است؛ دانشجویی که تنها منافع شخصی را در نظر دارد در برابر مشکلات به سمت مهاجرت یا شانه خالی کردن زیر بار مشکلات می‌رود؛ اما دانشجوی تشکل‌ها، پای مشکلات می‌ایستد و برای رشد جامعه تلاش، همت و ازخودگذشتگی می‌کند.

وی تبیین کرد: نگاه دین اسلام این است که فقط خودمان را ندیده؛ بلکه به فکر جامعه باشیم و برای همین در سوره حمد، «اهدنا صراط المستقیم» می‌گوییم و از ضمائر جمع استفاده می‌کنیم و اینکه دانشجویی که به دانشگاه می‌آید و وارد کار تشکیلاتی با هدف رشد جامعه می‌شود، یعنی این دانشجو رشد کرده و به بلوغ رسیده است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اگر دانشجوی طراز، جامعه را به دنبال خود رشد ندهد سبب می‌شود که میدان برای دانشجوی خودبین فراهم شود و دانشجویی که فردی فکر می‌کند، جامعه را به قهقرا برده و به عقب براند؛ در همین انتخابات که مثال بارزی است، باید تلاش کنیم که سمت درست تاریخ را به دیگران نشان دهیم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ابراز کرد: اسوه و الگوی جبهه انقلابی شهید رئیسی است که مقاومت کرد و کشور را به پیش برد؛ امروز دانشجوی طراز انقلاب باید مسئولیت اجتماعی خود را دیده و منتظر دستور مدیران دانشگاه نباشد و خود را به کانون فعالیت‌های سیاسی در این برهه تبدیل کند تا راه شهید رئیسی در دولت بعد نیز استمرار یابد.

به گزارش آنا، این دوره که با عنوان (صراط ۲) برگزار شد، پیرامون انتخابات ریاست جمهوری برای مسئولان کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی دانشجویان و بررسی راهکار‌های افزایش مشارکت، شاخصه‌های انقلابی‌گری برای تشخیص نامزد اصلح و همچنین اخلاق تشکیلاتی انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته