دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

یک صدف و ۲ «شمسی» به روایت بازیگر «کوچه عاشقی» / لحن شیرین یک شخصیت که برای مخاطب جذاب است

صدف بهشتی بازیگر کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» از تلاش‌هایش که برای رسیدن به کاراکتر «شمسی» و چالش‌های آن توضیح داد.
کد خبر : 917990

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، «کوچه عاشقی» عنوان کنسرت نمایشی است که این شب‌ها به کارگردانی و نویسندگی سیدجلال‌الدین درّی و تهیه‌کنندگی مشترک سیدمهدی جوادی و علیرضا حقیقی قریب از ساعت ۲۰ در تالار ایوان عطار کاخ سعدآباد، روی صحنه می‌رود.

«کوچه عاشقی» روایت زندگی دختری است به نام مهتاب که عاشق خواننده و بازیگر تماشاخانه فردوسی است که روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ به قتل می‌رسد. کمیسر وجاهت و دستیارش ممسنی مسئول پیگیری هستند؛ اما در «کوچه عاشقی» همه عاشق می‌شوند و…

امیرحسین آرمان، امیرکاوه آهنین جان، صدف بهشتی، حمیدرضا ترکاشوند، سمیرا حسینی، محیا دهقانی، آناهیتا دری، پریسا روزبهانی، محسن سلیمانی، فرداد صفاخو، بهزاد عبدی، سولماز غنی، الهام کرمی، محمدرضا مالکی و حسین میرزاییان بازیگرین این اثر نمایشی هستند.

حمیدرضا ترکاشوند علاوه بر بازیگری به همراه فایضه کامیاب، هیوا سیفی‌زاده و پگاه حاج‌محمدی خوانندگی این کنسرت نمایش را نیز برعهده دارد.

یک صدف و ۲ «شمسی» به روایت بازیگر «کوچه عاشقی» / لحن شیرین یک شخصیت که برای مخاطب جذاب است

صدف بهشتی بازیگر نقش «شمسی» در کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» به کارگردانی و نویسندگی سیدجلال‌الدین دری در گفت‌‌وگو با خبرنگار آنا  ضمن اشاره به این نکته که پیش از «کوچه عاشقی» نیز تجربه همکاری با جلال‌الدین دری را داشته از تجربه‌های پیشین همکاری با او گفت: از سال‌ها پیش آقای دری را می‌شناسم، یک تله‌فیلم و چند نمایش با ایشان کار کردم، در تئاتر قبلی ایشان یعنی «کافه عاشقی» دو نقش را ایفا می‌کردم که از هر لحاظ با یکدیگر متفاوت بود.

وی افزود: در نمایش «کافه عاشقی» نقش ساحره و نقش «شمسی» را بازی کردم. شمسی کاراکتر بانمک این نمایش بود و برای مخاطب کاراکتر شیرین و جذابی داشت. آقای دُری نقش شمسی را برای من نوشتند و از دل آن شخصیت به «کوچه عاشقی» آمدم.

«شمسی» را زندگی کردم تا مال خودم شود

بهشتی با اشاره به این نکته که تمام تلاش خود را کرده تا در نمایش «کوچه عاشقی» متفاوت با نقش قبلی خود در تئاتر «کافه عاشقی» باشد، بیان کرد: در زبان و بدنم سعی کردم تغییراتی ایجاد کنم تا با نقش قبلی متفاوت باشم، همچنین سعی کردم در بیانم لحنی متفاوت و جذابی خلق کنم به طوری که این لحن در زندگی روزمره هم همراه من شده و با آن زندگی می‌کنم. حتی گاهی مثل کاراکترم در نمایش «کوچه عاشقی» صحبت می‌کنم، همین امر باعث شده تا مخاطبانی که این نمایش را تماشا کرده‌اند، به جذاب بودن این شخصیت اشاره کنند. هر روز تلاش می‌کنم تا بهتر از روز قبل باشم و با انرژی مضاعفی روی صحنه نمایش می‌روم تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشم.

وی با بیان این نکته که نمایش «کوچه عاشقی» در یک فضای روباز اجرا می‌شود، مطرح کرد: درباره لوکیشن این نمایش که در کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود معتقد هستم که فضایی زیبا و هم‌سو با حال و هوای نمایش است و برای من حس و حالی به شدت جذاب و دوست داشتنی دارد.

یک صدف و ۲ «شمسی» به روایت بازیگر «کوچه عاشقی» / لحن شیرین یک شخصیت که برای مخاطب جذاب است

تلاش برای ایجاد فاصله بین نقش‌ها

بهشتی ادامه داد:سعی می‌کنم در تمام کارهایم شخصیتی که ایفا می‌کنم با نقش‌های پیشین تفاوت داشته باشد. این فاصله گذاری و ایجاد تفاوت در مدل حرف زدن و راه رفتن تا سایر خصلت های یک شخصیت است. تفاوت هایی مه به واسطه آنها می‌توانم یک تیپ شخصیتی بسازم و آن را مال خود کنم چراکه معتقدم آدم‎ها شبیه به یکدیگر نیستند و هرکدام یک ویژگی دارند که او را منحصر به فرد و متفاوت از شخصی دیگر می‌کند. به همین دلیل نهایت تلاش من این است تا با توجه به جزئیات یک شخصیت جدید را به مخاطب خود معرفی کنم.

بازیگر کاراکتر «شمسی» در تئاتر «کوچه عاشقی» از تجربه همکاری با گروه و عوامل این نمایش گفت: ما مثل یک خانواده هستیم و باعث خوشحالی است که تا امروز گروه خوب و همراهی برای پروژه «کوچه عاشقی» بودیم که برای بهتر دیده شدن نمایش، بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی به یکدیگر کمک می‎کنیم. از تک‌تک اعضای این گروه که هرکدام در جایگاهی که قرار دارند، حرفه‌ای هستند، بسیار یاد گرفتم و از آنها تشکر می‌کنم.

یک صدف و ۲ «شمسی» به روایت بازیگر «کوچه عاشقی» / لحن شیرین یک شخصیت که برای مخاطب جذاب است

وی عنوان کرد: بازی در یک تئاتر موزیکال علاوه بر اینکه کار سختی است، کاری‌ست که مخاطب آن را دوست دارد و با آن ارتباط خوبی برقرار می‌کند. این ارتباط خوب مخاطب با اینگونه نمایش‌ها به ما انگیزه و انرژی مضاعف برای هرچه بهتر ظاهر شدن روی صحنه را می‌دهد.

بهشتی در پایان بیان کرد: در این چند سال اخیر که به‌طور ویژه تئاتر کار می‌کنم از مسئولان درخواست دارم تا بیش از اینها از تئاتر حمایت کنند و به این هنر شریف و دغدغه‌مند که تلفیقی از هنر‌های دیگر است نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته