دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 13:07

هوش معنوی چه تأثیری بر سطح ضریب هوشی و هیجانی دارد؟

هوش معنوی چه تأثیری بر سطح ضریب هوشی و هیجانی دارد؟
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: هوش معنوی (SQ) به‌عنوان زیربنای IQ و EQ به ترتیب درراستای ضریب هوشی و ضریب هیجانی در انسان تعریف می‌شود و با بالابردن هوش معنوی، انسان قادر خواهد بود ضرایب هوشی را در سطح بالاتر و مطلوب‌تر به‌کار گیرد.
کد خبر : 917966

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کرسی علمی ـ ترویجی (عرضه و نقد دیدگاه علمی) با عنوان نقد و بررسی نقش آگاهی و دانش معنوی در موفقیت دانشجویان برای راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور دانشجویان برگزار شد.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در حاشیه این کرسی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هدف از طرح دیدگاه «عرضه و نقد دیدگاه علمی» در قالب کرسی را تلاش و مسیری برای بالارفتن هوش معنوی در کنار یادگیری تکنیک‌ها و مدل‌های علمی و تجربی کسب و کاری عنوان کرد.

مریم دانشمندمهر اضافه کرد: دانشجویان از یک سو لازم است به‌عنوان مدیران کسب و کار‌های آینده و فعلی با چیستی هوش معنوی، قوانین و راهکار‌های افزایش آن به‌خوبی آشنا شوند و از سوی دیگر با توجه به گستره‌ موضوع و توجه دنیای امروز به مقوله هوش معنوی، سوار بودن استادان دوره‌های کسب و کاری بر اسب دانش معنوی و حرکت در مسیر تعریف موضوعات علمی به‌عنوان پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در این زمینه به پیشروی در مرز علم و آموختن و آموزش توأمان در این حیطه می‌تواند بسیار پیش‌برنده و موفقیت‌آمیز باشد.

تکنیک‌ها و فرآیند طراحی تابلوی کسب و کار

وی افزود: دوره‌ طراحی مدل کسب و کار، اجزای سازنده مدل کسب و کار، بوم طراحی کسب و کار، ساز و کار‌های شناسایی اجزا و ترسیم بوم کسب و کار برای دانش‌پذیران با طرح مثال‌های متنوع کاری و تجربه اجرایی تشریح، تکنیک‌ها و فرآیند طراحی تابلوی کسب و کار معرفی شد.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به ارتباط هوش معنوی (SpiritualIntelligent) با موفقیت در کسب و کار عنوان کرد: هوش معنوی (SQ) به‌عنوان زیربنای IQ و EQ به ترتیب درراستای ضریب هوشی و ضریب هیجانی در انسان تعریف می‌شود و با بالا بردن هوش معنوی، انسان قادر خواهد بود ضرایب هوشی و معنوی را در سطح بالاتر و مطلوب‌تر به‌کار بگیرد.

دانشمندمهر توضیح داد: با توجه به اینکه کسب و کار و مدیریت آن دارای فراز و نشیب‌هایی است که انسان باید به‌نحو مناسب و بالایی از ضرایب هوشی و هیجانی بهره بگیرد، از یک سو سطح بالای هوش معنوی می‌تواند شهامت انسان را به نحو مطلوب برای رسیدن به اهدافش بالا ببرد و از سوی دیگر در محیط کسب و کاری پرتلاطم و هوش معنوی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون در دنیا، کتاب‌ها و مقالات بسیاری در زمینه‌ هوش معنوی که از زمینه‌های روانشناختی در انسان است در ارتباط با سایر حوزه‌های علمی در حال تحقیق و ارائه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته