دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 10:55

تأمین برق تابستان با کمک نیروگاه اتمی بوشهر

تأمین برق تابستان با کمک نیروگاه اتمی بوشهر
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید پس از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه برای کمک به تأمین برق پایدار آمد.
کد خبر : 917863

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که واحد نخست این نیروگاه به‌منظور انجام تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه در دوم اردیبهشت سال جاری از مدار تولید برق خارج شده بود، گفت: این اقدام‌ها در موعد پیش‌بینی‌شده انجام و نیروگاه ۲۹ خرداد جاری در مدار تولید قرار گرفت.

وی ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر با تولید بیش از ۷/۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۲، نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری در عبور از اوج بار تابستانی و زمستانی کشور داشته است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات، از زمان راه‌اندازی تا قبل از توقف واحد برای تعمیرات دوره‌ای، با رسیدن به مرز تولید ۶۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی، نقش مهمی در تأمین انرژی کشور ایفا کرده است.

این نیروگاه از زمان آغاز فعالیت تاکنون معادل ۱۰۳/۲ میلیون بشکه نفت خام صرفه‌جویی و از انتشار حدود ۶۳/۳۹ میلیون تن انواع گاز‌های آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته