دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایجاد کارگروه ویژه رگولاتوری دارو و تجهیزات پزشکی در سازمان بریکس

ایجاد کارگروه ویژه رگولاتوری دارو و تجهیزات پزشکی در سازمان بریکس
مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو از ایجاد یک کارگروه ویژه رگولاتوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین اعضای سازمان بریکس خبر داد.
کد خبر : 917815

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا اینانلو، با اشاره به برگزاری نشست اعضای سازمان بریکس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بریکس بوده و یکی از موضوعات همکاری این سازمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴ روسیه است که نشستی را با حضور رگولاتور‌های محصولات پزشکی که شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود ترتیب داده و در آن به محور‌های مشخصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخته شد.

اینانلو با بیان اینکه به‌منظور یکپارچه کردن دیدگاه‌ها و استاندارد‌ها در حوزه بازرسی GMP و مباحث بازرسی آنلاین مشترک بین کشور‌ها مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت. یکی دیگر از محور‌های موردبحث، مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با دارو‌ها و تجهیزات پزشکی با استاندارد‌های پایین و تقلبی بود که کشور‌های مختلف دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارائه دادند.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این نشست پیشنهاد ایجاد انجمن رگولاتور‌های دارویی و تجهیزات پزشکی حوزه کشور‌های بریکس نیز مطرح و کشور‌ها نقطه نظات خود را اعلام کرده و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در آن استانداردها، قوانین و مقررات، لوازم و رویه‌های لازم به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته