دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 18:42
با تصویربرداری HD از تأسیسات نظامی؛

گنبد آهنین ناتوان در برابر «هدهد» مقاومت+ فیلم

گنبد آهنین ناتوان در برابر «هدهد» مقاومت+ فیلم
حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیویی، از تصویربرداری پهپاد شناسایی خود از عمق سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
کد خبر : 917787

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله لبنان با انتشار تصاویر پهپادی تهیه توسط پهپاد هدهد، بخش‌هایی از بانک اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی را به تصویر کشید.

در بخش اول هدهد با عبور از آسمان شمال حیفا، تأسیسات صنایع نظامی رافائل در فاصله ۲۴ کیلومتری از مرز لبنان را به تصویر کشید. این تصاویر شامل مراکز نظامی، سکو‌های پدافندهوایی (گنبد آهنین و فلاخن داوود)، سکو‌های تست و نگهداری پیشرانه و اجزای موشک و شیلتر‌های نگهداری موشک‌های پدافندی مستقر در این مجموعه نظامی می‌شود.

در بخش دوم تصاویری از منطقه کرایوت (در حومه حیفا و در فاصله ۲۸ کیلومتریاز مرز لبنان) و مناطق مسکونی و تجاری آن (با جمعیت ۲۶۰ هزار مهاجر) که در مجاورت با ساحل است به نمایش درمی‌آید.

در بخش سوم، هدهد به سراغ بندر حیفا رفته است. این منطقه شامل اهداف مهمی مثل تأسیسات نظامی، صنعتی و تجاری مختلفی است که مهمترین آن شامل پایگاه نظامی حیفا، مخازن نفت، نیروگاه برق، تأسیسات پتروشیمی اسرائیل و فرودگاه حیفا است.

تصاویر با عبور هدهد از مناطق مسکونی آغاز شده و به تاسیسات تعمیر شناور و ساختمان‌های پایگاه دریایی حیفا می‌رسد. با ادامه مسیر تصاویری از اسکله حیفا و شناور‌های نظامی پهلوگرفته در بندر حیفا درکنار اسکله تجاری آن به نمایش درآمده و تأسیسات برق و مخازن شیمیایی بندر حیفا که در بانک اهداف حزب‌الله قرار دارند نیز به نمایش درمی‌آید. در پایان نیز تصاویری از فرودگاه حیفا به همراه سکو‌های پدافندی گنبدآهنین و مخازن نفت نیز که در بندر حیفا قرار گرفته در قاب دوربین هدهد حزب‌الله قرار گرفته است.

فیلم این پهپاد را در زیر ببینید:

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته