دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 17:19

آیا رای سیاه‌پوستان این بار به نفع ترامپ خواهد بود؟

آیا رای سیاه‌پوستان این بار به نفع ترامپ خواهد بود؟
اگرچه حمایت از بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست در 6 ایالت‌ موسوم به میدان نبرد، نسبت به سال 2020 کاهش یافته اما این روند کاهشی به معنای افزایش حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات سال 2024 نیست.
کد خبر : 917783

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، بایدن هنوز حمایت اکثریت رای‌دهندگان سیاه‌پوست در دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا را حفظ کرده است. با این حال، دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در آمریکا در تلاش است تا در انتخابات ماه نوامبر، از میزان حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست از بایدن بکاهد. در مقابل بایدن در تلاش است تا بتواند حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوستی را که در سال 2020 زمینه ورودش به کاخ سفید را فراهم کردند، بار دیگر به دست آورد.

تلاش ترامپ برای جلب آرای‌سیاه‌پوستان در حالی صورت می‌گیرد که طبق آخرین نظرسنجی انجام گرفته شده توسط دانشگاه سافولک و یو‌اس‌ای تودی بایدن با 54.4 درصد محبوبیت در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکایی ایالت میشیگان از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

در ایالت پنسیلوانیا نیز میزان محبوبیت بایدن نسبت به ترامپ در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست این ایالت نیز به نسبت 56.2 درصد به 10.8 درصد بالاتر بوده است. میزان محبوبیت بایدن در سال 2020 در دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست، با اختلاف بسیار شدید نسبت به ترامپ حدود 92 درصد عنوان شد.

با این حال، این روند در جریان رقابت‌های انتخابات پیش‌روی ریاست‌ جمهوری آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، برای بسیاری از رای‌دهندگان سیاه‌پوست منتقد بایدن، نوع عملکرد و مواضع وی در قبال جنگ غزه در درجه اول و ضعف مدیریتی در حوزه اقتصاد از مهم ترین دلایل کاهش محبوبیت وی و افزایش بی‌اعتمادی‌ها به دولتش محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ جو بایدن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته