دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تعداد فوتی‌های حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم ۸ نفر/ اجساد تحویل پزشکی قانونی شد

تعداد فوتی‌های حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم ۸ نفر  اجساد تحویل پزشکی قانونی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد فوتی‌های حادثه آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت را ۸ نفر اعلام کرد و گفت: برای بررسی علت فوت، اجساد فوتی‌ها تحویل پزشکی قانونی شده است.
کد خبر : 917673

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدتقی آشوبی گفت: تعداد فوتی‌های حادثه آتش سوزی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خصوصی قائم رشت ۸ نفر است نه ۹ نفر، علت فوت بیماران نیز توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است و آنچه در برخی رسانه‌ها به عنوان علت فوت بر اثر انتقال بیماران از بیمارستان نقل شده، صحیح نیست.

وی با اشاره به این که همان نیمه شب گذشته ساعت ۱:۱۳ بامداد که خبر آتش سوزی رسید، ستاد بحران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد، تاکید کرد: ۲۲ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند و بنده و سایر مدیران دانشگاه نیز در محل حضور یافتیم. نیرو‌ها بین بیمارستان‌ها تقسیم شد و علاوه بر ایجاد آمادگی لازم، تخت‌های لازم نیز در بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش بیماران بیمارستان قائم، خالی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در مجموع ۱۴۲ بیمار بیمارستان قائم تخلیه و ۱۱۸ نفر از آنان به بیمارستان‌های دولتی رشت منتقل شدند که ۵ نوزاد در بین آن‌ها بود و به بیمارستان فوق تخصصی اطفال منتقل شدند.

 آشوبی بیا بیان این که متاسفانه در این حادثه ۸ نفر از بیماران بدحال بیمارستان قائم فوت کردند که اجساد آنان برای بررسی علل دقیق فوت به پزشکی قانونی تحویل داده شد، گفت: اکنون ۹۷ بیمار در بیمارستان‌های ما بستری هستند که ۱۳ نفر از آنان در آی سی یو و سی سی یو بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: در جریان انتقال بیماران، ۴۴ بیمار به بیمارستان رازی رشت منتقل شدند و آن یک نفر فوتی اضافه که در برخی رسانه‌ها اعلام شده، جزو آمار فوتی‌های بیمارستان رازی بوده و ارتباطی به این حادثه ندارد و از بیماران منتقل شده به آنجا نبوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته