دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقش اثرگذار دانشگاهیان در فضای سیاسی جامعه

نقش اثرگذار دانشگاهیان در فضای سیاسی جامعه
مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی، اجتماعی گفت:‌ آنچه باعث اقتدار ملت ایران می‌شود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بوده و دانشگاهیان با نقش اثرگذار خود در جامعه می‌توانند فضای سیاسی را تغییر دهند.
کد خبر : 917634

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا قدیری مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی، اجتماعی در نشست روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون انتخابات که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد با تبیین فواید مشارکت و تأثیرگذاری دانشگاهیان را در حوادث قبل و بعد از انقلاب گفت: شرکت مؤثر و فعال دانشگاهیان در انتخابات و روشنگری پیرامون انتخاب اصلح تنها راه درست برای حرکت به سمت حل مشکلات است. تجربه نشان داده بدخواهان و طماعان چشم به مشارکت پایین و تعداد کم آرا دارند؛‌ بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه وظیفه داریم تبلیغ برای شرکت و کمک به انتخاب اصلح داشته باشیم.

قدیری اضافه کرد: اگر دانشگاه نقش خود را برای ایده سازی و تفکرات سیاسی کشور به خوبی ایفا کند، می‌تواند در مسیر صحیح قرار گیرد. شاکله تغییرات در کشور به‌ویژه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها و دانشجویان بودند؛ بنابراین قشر فرهیخته و نخبه جامعه می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر سرنوشت ملت و کشور داشته باشد.

وی عنوان کرد: دشمن همه معادلات خود را برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که جایگاه و اقتدار ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین تنها امید دشمن به تغییر از ناحیه صندوق انتخابات است. آنچه باعث اقتدار ملت ایران می‌شود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بوده و دانشگاهیان با نقش اثرگذار خود در جامعه می‌توانند فضای سیاسی را تغییر دهند.
در پایان این نشست به سؤالات مطرح‌شده از سوی استادان و کارکنان پاسخ داده شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ایران اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

نقش اثرگذار دانشگاهیان در فضای سیاسی جامعه

وی افزود: رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس قوه مجریه دارای صلاحیت تعیین سیاست‌های کلان دولت است و تصمیمات او تأثیر زیادی بر سیاست‌های داخلی و خارجی کشور دارد. همچنین رئیس‌جمهور نقش مهمی در تعیین سیاست‌های اقتصادی و مدیریت امور مالی دولت دارد. تصمیمات او می‌تواند تأثیر زیادی بر روند تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور داشته باشد. رئیس‌جمهور نماینده کشور در روابط بین‌الملل بوده و تصمیمات او در زمینه‌های مختلف ازجمله مذاکرات هسته‌ای، تجارت بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد:‌انتخابات رئیس‌جمهور فرصتی است برای شهروندان در راستای انتخاب نماینده‌ای که به نظر آنها برای اداره کشور مناسب بوده و به این ترتیب، حقوق شهروندان در فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی تأیید می‌شود.  برگزاری انتخابات رئیس‌جمهور به‌عنوان فرآیند مردم‌سالاری، نشانگر پایبند بودن کشور به احترام به رأی مردم است. مشارکت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب نامزد مناسب، می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر سرنوشت کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته