دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 09:21

آمریکا جنبش انصارالله الاوفیاء عراق را در فهرست تروریستی قرار داد

آمریکا جنبش انصارالله الاوفیاء عراق را در فهرست تروریستی قرار داد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جنبش «انصارالله الاوفیاء» عراق و دبیرکل آن «حیدر مظهر السعیدی» را در فهرست «تروریست‌های جهانی» قرار داده است.
کد خبر : 917632

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه گفت: انصارالله الاوفیاء یک گروه شبه‌نظامی عراقی و بخشی از مقاومت اسلامی عراق است.

میلر با تکرار ادعاهای بی‌اساس و غیرمستند مدعی شد: مقاومت اسلامی عراق یک گروه فراگیر شامل گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی همسو با ایران است و کتائب حزب‌الله، جنبش النجباء و کتائب سیدالشهداء نیز که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته‌اند، در آن حضور دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: مقاومت اسلامی عراق بارها به نیروهای ائتلاف جهانی برای شکست داعش در عراق و سوریه حمله کرده و مسئولیت ده‌ها حمله اخیر به پرسنل نظامی آمریکا در عراق و سوریه و ازجمله حمله پهپادی ماه ژانویه را که موجب کشته شدن سه نظامی آمریکایی در برج ۲۲ در اردن شد، بر عهده گرفته است.

میلر در ادامه بیانیه خود گفت: علاوه بر این، انصارالله الاوفیاء علنا تهدید کرده که به حمله به منافع آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته