دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی

اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی
عملیات ذبح ۸۵ هزار و ۱۰۰ رأس گوسفند حجاج ایرانی در حج تمتع امسال به پایان رسید.
کد خبر : 917592

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در عملیات ذبح قربانی برای زائران ایرانی در مجموع ۸۵ هزار و ۱۰۰ رأس گوسفند تا قبل از ظهر امروز، ۲۸ خردادماه (۱۱ ذی‌الحجه به افق عربستان) ذبح شد و این عملیات به پایان رسید.

حجتالاسلام والمسلمین عباس ایزدی، مسئول طرح قربانی عملیات حج تمتع ۱۴۰۳، در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج با اعلام این مطلب گفت: عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی از طلوع آفتاب دیروز، ۱۰ ذی‌الحجه (براساس تقویم عربستان) آغاز شد و قبل از ظهر امروز به پایان رسید.

وی با اشاره به این که در مجموع ۸۵ هزار و ۱۰۰ رأس گوسفند قربانی برای حجاج ایرانی با نظارت سه روحانی به عنوان ناظر شرعی ذبح شد، گفت: ۸۵ هزار راس گوسفند دیروز برای حجاج ایرانی و ۱۰۰ راس گوسفند نیز امروز ذبح شد.

مسئول طرح قربانی عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ با اشاره به این که ۶۳ ذابح در فرآیند ذبح قربانی حجاج ایرانی شرکت داشتند، گفت: کارشناسان دامپزشکی از کشور میزبان بودند که همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، به طوری که عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی بدون هیچ مشکل و چالش خاصی انجام شد.

وی درباره فرآیند اطلاع‌رسانی به حجاج در مورد ذبح شدن قربانی آنها گفت: ما ۶۲ هتل در مکه داشتیم که هر هتل یک مجموعه متشکل از چند کاروان استقرار دارد و در هنگام ذبح قرآنی حجاج از هر مجموعه یک نماینده حاضر بود که پس از ذبح شدن قربانی، به مدیران کاروان‌های زیر مجموعه اطلاع می‌داد که زائران آن کاروان می‌توانند از احرام خارج شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته