دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات اولین مناظره انتخاباتی تلویزیونی اعلام شد

جزئیات اولین مناظره انتخاباتی تلویزیونی اعلام شد
مناظره‌های نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از امروز دوشنبه ۲۸ خردادماه آغاز و هم‌زمان با شبکه‌های داخلی «یک» و «سلامت» سیما، بصورت زنده و مستقیم از شبکه «جام جم» پخش می‌شود.
کد خبر : 917588

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زمان پخش این مناظره ساعت ۱۸:۳۰ به وقت وین ، ۲۰ به وقت تهران از کانال اروپا، ساعت ۰۹:۳۰ به وقت لس انجلس، ۲۰ به وقت تهران از کانال آمریکا و نیز ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به وقت سیدنی ، ۲۰ به وقت تهران از کانال آسیا خواهد بود.

اولین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوعات «اقتصادی» است.

بنا به اعلام دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما سئوالات مناظره از قبل در اختیار نامزدهاست به عبارتی سئوالاتی که تا انتهای مناظره قرار است از نامزد پرسیده شود، روی میزشان قرار دارد.

به گفته محمدصالح مفتاح در دوره‌های قبلی فرصت نامزدها کوتاه بود و نمی‌توانستند جامع صحبت کنند. فرصت نامزدها در این دور مناظرات که ۲ تا ۴ دقیقه بود را افزایش دادیم.

وی افزود: در مناظره‌های جدید، مجری سوال نمی‌پرسد؛ بلکه نخبگان هستند که سوال طرح می‌کنند. هر نامزد در ۳ بازه زمانی ۸ دقیقه می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و سرانجام در یک فرصت ۶ دقیقه‌ای به جمع‌بندی اظهارات خود و حتی پاسخ به انتقادات یا دفاعیاتش خواهد پرداخت.

دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما افزود: در این دوره از مناظره‌های انتخاباتی، بخش عمده تشریفاتی که از نظر ما خیلی هم فایده نداشت کم شده و به فرصت نامزدها برای پاسخ دادن به سوالات اضافه شده است

مفتاح با بیان اینکه در هر مناظره سه محور بر اساس عنوان کلی مناظره در نظرگرفته شده است، گفت: در مناظره اول که اقتصادی است، رشد تولید و مشارکت مردم که شعار سال است، محور اصلی موضوع مناظره است.

مناظره های نامزدهای انتخابات با حضور ۶ کاندیدای این دوره از انتخابات در روزهای دوشنبه ۲۸ خردادماه، پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه، جمعه ۱ تیرماه ، دوشنبه ۴ تیر ماه و سه شنبه ۵ تیر ماه برگزار می شود.

چهار مناظره اول از این مناظره های چهار ساعته در زمان های اعلام شده از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن می رود و در این بین مطابق معمول هر شب ساعت ۲۱ به مدت زمان ۳۰ دقیقه اخبار جامع ایران و جهان نیز پخش می شود.

مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

همچنین پیش از پخش هر مناظره انتخاباتی، برنامه «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه با پخش بخش های انتخابی و ورود کاندیداها روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

همزمان با شبکه یک سیما این مناظره ها به صورت زنده با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت روی آنتن می روند.

مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر اجرای این مناظره‌ها را در روزهای یادشده بر عهده دارد.

همچنین لینک پخش زنده مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری ها قرار داده میشود تا بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.

امشب همچنین «میزگرد سیاسی» با حضور محمدباقر قالیباف ، ساعت ۲۳:۳۰ به وقت وین و ۰۱:۰۰ بامداد به وقت تهران از کانال اروپا، «میزگرد فرهنگی» با حضور علیرضا زاکانی ساعت ۲۳:۳۰ به وقت سیدنی و ۱۷ به وقت تهران از کانال آسیا و «میزگرد اقتصادی» با حضور سعید جلیلی ساعت ۲۳:۳۰ به وقت لس انجلس و ۱۰ صبح به وقت تهران از کانال آمریکا به روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود.

همچنین مستند «با مردم» مسعود پزشکیان، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت وین ، ۱۹ به وقت تهران از کانال اروپا، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت لس انجلس، ۴ بامداد به وقت تهران از کانال آمریکا و نیز ساعت ۱۷:۳۰ به وقت سیدنی، ۱۱ به وقت تهران از کانال آسیا پخش می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته