دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین وضعیت رمی جمرات و تخلیه منا از زائران ایرانی

آخرین وضعیت رمی جمرات و تخلیه منا از زائران ایرانی
به گفته مدیر عملیات حج ۱۴۰۳، تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه فردا در چند مرحله زائران ایرانی در چند مرحله «منا» را تخلیه خواهند کرد.
کد خبر : 917576

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه رمی جمرات سه گانه توسط حجاج ایرانی امروز صبح در شرایط مطلوبی انجام شد و منا فردا از زائران تخلیه می‌شود، گفت: تعداد بسیاری از تیم‌های امدادی و راهنمایان در مسیر و نقاط تلاقی معابر با داشتن لباس فرم مشخص و تابلو‌های راهنمایی مسیر تردد زائران را هموار و از گم شدن زائران پیشگیری کردند.

غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حج درباره فرایند انتقال زائران از منا به محل اسکان خود، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی انجام شده با وزارت حج و عمره عربستان، نیرو‌های انتظامی و راهنمایی و رانندگی و مسئولین مشاعر، زائران اهل تشیع ما توانستند از ساعت ۵:۲۰ صبح امروز از دو مسیر به سمت رمی جمرات بروند.

وی ادامه داد: شکر خدا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام زائران شیعه تا ساعت ۸ صبح اعمال را در شرایط مطلوب پیش از اوج گرما و بدون ازدحام در معابر و مسیر‌ها انجام دادند و مشکلی نداشتیم. همچنین تعدادی تیم امدادی و راهنما هم در مسیر و نقاط تلاقی معابر با پوشیدن لباس فرم مشخص و تابلو‌های راهنمایی، مسیر تردد زائران را هموار و از گم شدن زائران پیشگیری کردند.

مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار زائر اهل سنت کشورمان هم باید اعمال رمی جمرات را پس از اقامه نماز ظهر انجام بدهند، تصریح کرد که با توجه به گرمای طاقت فرسای آن ساعت با مقامات انتظامی کشور میزبان هماهنگ کردیم تا حجاج اهل سنت پس از ساعت ۱۵:۳۰ اقدام به رمی جمرات بکنند چراکه در آن زمان کمی دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی همچنین یادآور شد که ۳۳ تیم سه نفره امداد پزشکی با تجهیزات اولیه در طول مسیر رمی جمرات حضور داشتند تا اگر زائری نیاز به کمک‌های اولیه داشت به او کمک کنند. همچنین از روحانیون و مدیران کاروان‌ها درخواست کردیم تا برای زائرانی که دارای بیماری زمینه‌ای و اختلالات قلبی و ریوی هستند برای رمی جمرات نائب بگیرند.

رضایی درباره خروج زائران از منا بیان کرد: تعدادی از کاروان‌ها که باید زودتر به مدینه بروند پس از نیمه شب شرعی امشب به محل اقامت خود می‌روند تا بقیه اعمال حج تمتع را انجام دهند و فردا صبح برای رمی جمرات اقدام خواهند کرد. آنهایی که محل اقامتشان نزدیک به محدوده رمی جمرات است با پای پیاده به جمرات باز خواهند گشت و زائرانی هم که محل اقامتشان دورتر است با اتوبوس به چادرهای خود منتقل می‌شوند؛ بنابراین منا تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه فردا در چند مرحله از زائران ایرانی تخلیه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته