دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 19:55

امیرحیدری: تسلیحات نیروی زمینی ارتش هوشمند و قابلیت شبکه محور شدن را دارد

امیرحیدری: تسلیحات نیروی زمینی ارتش هوشمند و قابلیت شبکه محور شدن را دارد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نزاجا از به کارگیری سلاح‌های سنتی خارج شده و امروز تسلیحاتی را در چرخه‌ دفاعی خود جایگزین کرده که به ۴ ویژگی دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه محور شدن را دارد.
کد خبر : 917522

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در هجدهمین گردهمایی فرماندهان و مسئولان یگان‌های عمده مستقل نیروی زمینی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: امروز جهان به دو مؤلفه‌ی قبل و بعد از وعده‌ صادق تعبیر می‌شود.

وی افزود: در اذهان حاکمان کشورهای منطقه و حتی برخی از کشورهای جهان این باور به وجود آمده که آمریکا کدخدا و مالک دنیاست و هیچ کاری بدون اجازه آمریکا تحقق پیدا نمی‌کند. تا جایی که فرمان فرماندهی معظم کل قوا در خصوص پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که جزو خاک کشورمان محسوب می‌شود موجب شد تا عملیات وعده‌ صادق تحقق بیابد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا هژمونی و سیطره‌ کذایی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمانشان در منطقه تا حد زیادی تضعیف شود. تا جایی که هنوز سیلی سخت نیروهای مسلح ایران را حس می‌کنند.

سرتیپ حیدری تصریح کرد: مأموریت نیروی زمینی ارتش دفاع از مرزهای کشور و حدودوثغور ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، به فرآیند شکل‌گیری سیاست‌های دفاعی و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر اول باید تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را به درستی درک کرده و پس از آن دکترین دفاعی، راهبردها و خط‌مشی‌ها، برنامه‌ریزی و اجرا و ایجاد سامانه‌ای برای کنترل حسن اجرا را پیاده‌سازی کرد.

وی در ادامه به ویژگی‌های یک برنامه راهبردی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های راهبردی باید منطبق با واقعیت، به کارگیری همه مؤلفه‌های قدرت در اجرای دقیق و شناخت دقیق و عمیق از محیط خودی و دشمن به درستی صورت گیرد. اگر بخواهیم به این مؤلفه‌ها دست یابیم، ما در نیروی زمینی ارتش سه اصل فرماندهی "ولایتمداری، عدالت محوری و شایسته‌سالاری" را پیاده‌سازی کرده و با ۳۰ طرح لبیک که به عنوان فروع فرماندهی محسوب می‌شود به اهداف مهم خود دست یافته‌ایم.

سرتیپ حیدری گفت: امروز نیروی زمینی ارتش تغییرات اساسی در ساختار خود داده و با این تغییرات مبدل به نیرویی شده است که رزم را به دشمن تحمیل می‌کند. ما باید تلاش کنیم تا یگانی را آماده کنیم که به راحتی بتواند در جنگ‌های آینده و مقابل تهدیدات ایستادگی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نیروی زمینی از به کارگیری سلاح‌های سنتی خارج شده و امروز تسلیحاتی را در چرخه‌ دفاعی خود جایگزین کرده که به ۴ ویژگی دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه محور شدن را دارد.

وی موضوع کنسرواسیون را بسیار با اهمیت خواند و اظهار کرد: تانک‌ها و بخشی از تجهیزات سنگین و بسیار مهم ما نباید از رده خارج شود، چرا که از قدرت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند. امروز با کنسرواسیون کردن تجهیزات فوق سنگینی مانند تانک این نوید را می‌دهیم که تقریباً تمامی تانک‌های نیروی زمینی ارتش در روز مبادا آماده‌ هر نوع عملیات در هر منطقه‌ای هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحقق یک گلوله یک هدف پرداخت و گفت: مدارس و سالن‌های تیراندازی بسیار مطلوبی را در یگان‌های نیروی زمینی ارتش افتتاح کردیم و با حضور اساتید مجرب به آموزش تیراندازی پرداخته و امروز شاهد موضوع یک گلوله یک هدف در سطح نیروی زمینی ارتش هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اهمیت ارتقای روحیه و رفاه کارکنان، اظهار کرد: توجه ویژه به روحیه و رفاه کارکنان ما را به صورت جهشی به اهداف خود خواهد رساند. امروز نیروی زمینی ارتش به مرحله‌ای رسیده است که در هر شرایطی که مأموریتی ابلاغ شود در کسری از زمان اجرای عملیات خواهد کرد. در حال حاضر موضوع انسداد مرزی به عنوان یکی از مأموریت‌های مهم تلقی می‌شود که با همت مهندسی رزمی نیروی زمینی در مناطق شمال شرق و جنوب شرق کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته