دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

برگزاری هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر
هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) آبان ماه ۱۴۰۳ با حمایت ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 917503

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) آبان ماه ۱۴۰۳ با حمایت ستاد اقتصاد دانش ­بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار می­‌گردد. ثبت نام مسابقات از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تیم‌ها تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت نام اولیه در مسابقات و کسب حداقل امتیاز اولیه برای حضور در مسابقات را خواهند داشت.

مراحل میانی مسابقات بسته به نوع مسابقه از خرداد تا مهر ماه برگزار شده و رویداد پایانی مسابقات نیمه­ اول آبان ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تقدیر از برگزیدگان و برگزاری و سخنرانی­های علمی و کارگاه­های آموزشی در دو روز برگزار می‌گردد.

برخی از مهمترین اهداف این مسابقات عبارتند از:

  • تعامل علمی با پژوهشگران مطرح دنیا
  • استفاده از دانش محققان در حل مسائل داخلی کشور
  • ارتقاء دانش بومی در زمینه هوش مصنوعی
  • شناسایی و معرفی محصولات و شرکت‌های موفق داخلی مرتبط با هوش مصنوعی
  • فراهم ساختن بستر‌های لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها
  • فراهم ساختن بستر‌های لازم برای عرضه نیاز‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع و ارائه راهکار توسط محققان
  • هدفمند نمودن توسعه فعالیت‌های پژوهشی و اجرای پژوهش‌های بین المللی.

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر در چهار رشته چالش پیش‌بینی بازار سهام، چالش تصدیق هویت گوینده وابسته به متن، چالش تشخیص مقصود و پر کردن شکاف‌های آن در حوزه بانکی و چالش پیش‌بینی میزان وفاداری مشتریان برگزار خواهد شد. در مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید بر کاربردی بودن و حل مسائل داخلی کشور هست. در این مسابقات سعی شده است سه گروه افراد مختلف در کنار همدیگر قرار گیرند. گروه اول اساتید و دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌ها در نقش محقق حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. گروه دوم شرکت‌هایی هستند که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و به‌طور مشخص محصولات مرتبط با حوزه هوش مصنوعی تولید می‌کنند و در نهایت گروه سوم هم استفاده‌کننده‌ها از این محصولات هوش مصنوعی هستند.

شایان ذکر است از چهار مسابقه یاد شده، مسابقه بازشناسی گوینده در دو سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان ایرانی امکان شرکت در هر دو مسابقه ملی و بین المللی در این حوزه را خواهند داشت. ثبت نام در تمام مسابقات رایگان بوده و تا کنون بیش از ۳۰۰ تیم برای شرکت در مسابقات ثبت­نام نموده­اند.

برای هر یک از مسابقات جوایز نقدی ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است که به تیم‌های برگزیده در هر مسابقه اهدا خواهد شد. علاوه بر جوایز نقدی، جوایز غیرنقدی نیز برای مسابقات در نظر گرفته شده است که بسته به نوع مسابقه شامل جوایز اعتباری، حمایت از طرح‌های برگزیده، انتشار نتایج تیم‌های برتر در کنفرانس‌ها علمی و ... است.

گفتنی است مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر از سال ۱۳۹۱ در حال برگزاری است. در هفت دوره قبلی برگزاری این مسابقات بیش از چهل چالش مختلف از سوی صنایع و سازمان‌های مختلف در این مسابقات طرح شده که بیش از ۸۰۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در آنها به رقابت پرداخته‌اند.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

متقاضیان برای ثبت­نام در مسابقات ملی و کسب اطلاعات بیشتر به https://aaic.aut.ac.ir و برای ثبت­نام در مسابقات بین­المللی و کسب اطلاعات بیشتر به https://tdsvc.github.io مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته