دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 12:51

کسب تنها مدال طلای مسابقات آسیایی توسط دانشجوی دانشگاه آزاد

کسب تنها مدال طلای مسابقات آسیایی توسط دانشجوی دانشگاه آزاد
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از کسب مدال طلای دانشجوی این واحد دانشگاهی در مسابقات آسیایی کوراش خبر داد.
کد خبر : 917389

جواد عبدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کسب مدال طلای دانشجوی این واحد دانشگاهی در مسابقات آسیایی کوراش خبر داد واظهار کرد: در سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، الیاس پاکدل دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی واحد بجنورد در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم موفق به کسب تنها مدال طلای ایران در این دوره از مسابقات شد.

وی اضافه کرد: الیاس پاکدل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود مقابل«پان سوشنگ» از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. در دومین دیدارش در مقابل«بائینسیحالانگتو»از چین پیروز و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: الیاس پاکدل در مرحله نیمه‌نهایی نیز حریف هندی خود«شاویل گیل» را با اقتدار شکست داد و با راه‌یابی به فینال در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی خود یعنی«هیداووف» به رقابت پرداخت و در نهایت مدال زرین طلا را از آن خود کرد.

عبدی با اشاره به کارنامه ورزشی پاکدل بیان کرد: الیاس پاکدل طلای دوره قبلی این دوره از مسابقات و همچنین طلای پیکار‌های قهرمانی جهان سال گذشته را در کارنامه ورزشی خود دارد. ملی پوشان ایران در این تورنمنت با کسب یک مدال طلا، پنج نقره و یک برنز نایب‌قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته