دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 09:17

بسیج دانشجویی باید در رخدادهای دانشگاه عدالت‌طلب باشد

بسیج دانشجویی باید در رخدادهای دانشگاه عدالت‌طلب باشد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت:‌ بسیج دانشجویی باید در برنامه‌ها و رخدادهای دانشگاه ، پیشتاز و عدالت‌طلب باشد.
کد خبر : 917321

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در نشست مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با تأکید بر اینکه باید بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب خدمت کنیم،‌ اظهار کرد:‌ بسیج را می‌توان کلاس و کارگاه مدیریتی شمرد یعنی بسیج نخبه پرور و مدیر پرور است و اکنون همان دانشجویان بسیجی در حد مدیران استانی و حتی کشوری هستند؛ بنابراین همه عزیزان از همین بدنه بسیج دانشجویی رشد پیدا کردند.

وی افزود:‌ فعالیت در بسیج دانشجویی فرصتی است برای یک کارگاه مدیریتی و نکته مهم‌تر اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی به ریل اصلی انقلاب برگشت و این فرصتی است برای اینکه بسیج مطالبه گری کند و مأموریت‌های خود را انجام دهد. 

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در جریان انقلاب اسلامی دارای مدیرانی انقلابی بوده، معتقدیم بسیج دانشجویی به‌عنوان بال مدیران دانشگاه و از ارکان دانشگاه است. انتظار داریم بسیج دانشجویی با این روحیه جهادی، انقلابی و پای‌کار بودن از تعامل و ارتباطی ایجاد شده با دانشگاه بتوانند به نحو احسن استفاده کنند.

ملکی‌چوبری تأکید کرد: بسیج دانشجویی باید در صحنه باشد یعنی باید در برنامه‌ها و رخداد‌های دانشگاه پیشتاز و عدالت‌طلب باشند از کار‌های خطی، جناحی و شخصی پرهیز کنند و بتوانند در جذب حداکثری که یکی از اولویت بسیج دانشجویی است، کوشا بوده و با حفظ روحیه تعاملی در دانشگاه، در انجام مأموریت‌های سازمانی خود موفق باشند.

وی از دانشگاه به‌عنوان میدانی برای جهاد یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه مانند میدان جهاد علمی است، دانشجویان بسیجی باید با اخلاصی که دارند با اخلاق و معنویت در فضای دانشگاه روحیه مطالبه‌گری را تزریق کنند تا در این میدان جهاد علمی نیز مانند دیگر میدان‌ها سربلند و سرافراز باشند. 

بسیج دانشجویی با هویت‌سازی در کنار مدیران دانشگاه فعالیت کند 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان نیز هویت‌سازی بسیج دانشجویی را خواستار شد و گفت: در دانشگاه‌ها به دنبال احیای هویت بسیج هستیم، برای اینکه بسیج هویت داشته باشد باید حس مطالبه‌گری خود را تقویت کند و با کمک به حل مشکلات دانشگاه‌ها، بخشی از این مطالبات توسط بسیج دانشجویی حل شود.

اکبر محمدی پور اضافه کرد: بسیج دانشجویی آمادگی دارد با هویت‌سازی در پیگیری مطالبات دانشگاهیان در کنار مدیران دانشگاه فعالیت کند و به‌عنوان تشکلی که همیشه در صحنه است از رفتار‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تقویت بسیج دانشجویی را یکی از اولویت‌های حوزه فرهنگی دانشگاه دانست و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های رئیس دانشگاه و مجموعه معاونت فرهنگی، تقویت بسیج دانشجویی واحد‌های دانشگاهی است و بسیج دانشجویی در دانشگاه به‌عنوان یکی از اقطاب آن محسوب می‌شود.

به گزارش آنا، در ادامه هر یک از مسئولان بسیج دانشجویی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به بیان مسائل و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته