دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 13:43

اسرائیل شهرک یهودی‌نشین جدیدی را بنا می‌کند؟

روز گذشته (دوشنبه) رئیس شهرداری‌های اسرائیل از نقشه اسرائیل برای پاکسازی فرودگاهی قدیمی در کرانه باختری و تبدیل آن به شهرکی یهودی‌نشین با 15 هزار وارد مسکونی پرده برداشت.
کد خبر : 91730

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، نیر برکات گفت: «ما قصد داریم فرودگاه قدیمی قلندیا در کرانه باختری را تبدیل به شهرکی یهودی‌نشین کنیم.»


ناظران معتقدند افشای این نقشه از سوی برکات به جای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌تواند دلیلی بر تمایل وی برای نامزدی ریاست حزب لیکود باشد.


منابع نزدیک به برکات می‌گویند که وی در تلاش است تا با هدف رسیدن به ریاست حزب لیکود، فرودگاه قلندیا را تخریب و به جای ان شهرکی یهودی بنا کند. این در حالی است که فرودگاه قلندیا واقع در کرانه باختری طبق توافق اسلو میان اسرائیل و فلسطین و بنا به تعهد اسرائیل درباره ساختن فرودگاهی مستقل در فلسطین، احداث شده بود.


از سوی دیگر یواف گالانت، وزیر مسکن اسرائیل شب گذشته (دوشنبه) وجود چنین طرحی را در وزارتخانه‌اش رد کرد ولی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: «ما طرح‌هایی برای ساخت مناطق مسکونی در قدس داریم ولی نمی‌خواهیم در بازه زمانی کنونی مشکل ایجاد کنیم.»


نزدیکان برکات مدعی هستند که او قصد ساخت شهرکی برای یهودیان و اعراب را دارد و حتی قطعه زمینی در مجاورت شهرک 3 هزار واحدی برای اسکان فلسطینیان درنظر گرفته است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته