دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

مشاغل دانش‌بنیان روستایی از دولت جدید انتظار حمایت دارند

مشاغل دانش‌بنیان روستایی از دولت جدید انتظار حمایت دارند
سامان مرادحسینی گفت: کسب و کارهای فعال در حوزه روستا ظرفیت بسیار زیادی دارند و قطعاً حمایت دولت آتی از آن‌ها می‌تواند جان تازه‌ای به فعالیت‌هایشان دهد.
کد خبر : 917196

سامان مرادحسینی مدیر پلتفرم رسانه سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت‌های مختلف فراز و نشیب‌های زیادی را طی کردند، گفت: در این سال‌هایی که شرکت‌ها به سمت رویکرد علمی و دانش‌بنیان گام گذاشتند حمایت‌های رهبری و تاکیداتشان نسبت به توجه ویژه دولت‌ها به آن‌ها همیشه وجود داشته است؛ اما تغییرات مدیریتی و سلیقه‌ای عمل کردن آن‌ها در این موضوع باعث شده تا خیلی از این شرکت‌ها در شرایط فعلی با مشکلات و موانع جدی روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های صنایع خلاق و دانش‌بنیان دارای پتانسیل بسیاری هستند و با چابکی و استفاده از متخصصان تقریبا جوان توانسته‌اند چالش‌های بزرگی را از پیش روی کشور بردارند که شاید اگر این مسئله‌ها در بخش دولتی قرار بر انجام بود با هزینه‌ها و زمان‌های بسیار طولانی‌تری انجام می‌شد. به عنوان مثال شرکت‌های حوزه حمل و نقل اینترنتی که شاهد فراگیری و استقبال  از آن در کشور هستیم محصول همین عملکرد تیم‌های جوان و نوع نگاه پژوهشی به دغدغه‌های کشور است که توانست موفق ظاهر شوند. اگر این تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای ادامه سایر بخش‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود مطمئناً شاهد یک جهشی بزرگ در این حوزه هستیم.

 این فعال رسانه ای ادامه داد: اگر خیلی از پروژه‌های دولتی را در میان همین شرکت‌های دانش‌بنیان تقسیم کنیم بدون شک در سرعت و صحت و دقت انجام آن‌ها چند برابر بیشتر از بخش دولتی می توان امیدوار بود. مثلا در حوزه روستا ما رسانه ای را به اسم روستا تی‌وی توسط تیم شرکت دانش‌بنیان رسانه سنتر چند سالی است راه اندازی کردیم که اگر خیلی از پروژه هایی که توسط دولت در این حوزه تعریف شده است را به مجموعه ما که زیر ساخت‌ها را فراهم کردیم واگذار می‌کردند شاهد انجام آن با هزینه‌ای بسیار کم‌تر بودیم در عین حال که می‌توانستیم در برندسازی رسانه خودمان هم گام‌هایی را بر داریم.

وی به حمایت دولت آتی از کسب و کارهای دانش‌بنیان روستایی اشاره و در این زمینه بیان کرد: حوزه روستا ظرفیت بسیار زیادی دارد و کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از فضای کاری بسیار زیادی برخوردارند که اگر این مسئله با برنامه‌های جدید توسط دولت آینده روبه‌رو شود می‌توان امیدوار بود که مشاغل و کسب و کارهای روستایی جان تازه ای بگیرند.

مرادحسینی به شکل گیری و وفاق جمعی میان شرکت‌ها در زمان دکتر ستاری معاون علمی و فناوری پیشین اشاره کرد و بیان داشت: در این دوران ما شاهد یک عملکرد خوب از جانب دولت بودیم به‌طوری‌که با برگزاری جلسات متعدد با مدیران شرکت‌ها و شنیدن نظر آن‌ها و همچنین توسعه کسب و کارها در حوزه های مختلف و بویژه رسانه‌های اینترنتی از مواردی است که شاید بتوان نقطه قوت دولت قبلی دانست.

وی افزود: البته  در دولت‌های نهم و دهم هم ما با یک انبوهی از تقاضا برای حضور در عرصه دانش‌بنیان روبه‌رو بودیم به‌طوری‌که  نیمی از این شرکت‌ها بسیار موفق در کار خود ظاهر شدند و شاهد رشد چشمگیر در حوزه‌های مختلف از رهگذر فعالیت این شرکت‌ها بودیم. اختصاص تسهیلات زود بازده و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای رشد این شرکت‌ها از مواردی بود که در این زمان برای شرکت‌ها در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته