دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1403 - 13:58
دستاورد‌های دانشگاه آزاد کاشان در آغاز ۴۱ سالگی؛

از فعالیت ۲ هزار دانش‌آموز در ۹ مدرسه سما تا تکمیل زیرساخت‌های فنی و پیراپزشکی

از فعالیت ۲ هزار دانش‌آموز در ۹ مدرسه سما تا تکمیل زیرساخت‌های فنی و پیراپزشکی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با تشریح دستاوردهای این دانشگاه در آغاز چهل و یک سالگی اظهار کرد: فعالیت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در ۹ مدرسه سما و تکمیل زیرساخت در حوزه‌های فنی و پیراپزشکی از جمله این دستاوردهاست.
کد خبر : 917180

میثم عرب‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت آغاز چهل و یکمین سالگرد تأسیس این دانشگاه (خرداد ۱۳۶۳) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: امروزه برای خانواده‌ها مهم است فرزندانشان در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که زیرساخت‌های آموزشی، مهارت‌آفرینی و کارآفرینی دارند.

وی افزود: جامعه نیاز به نیرو‌های شایسته و متخصص دارد و با توجه به کاهش رشد جمعیت، پیدا کردن نیرو‌های متخصص بسیار دشوار شده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، بنابراین خانواده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا فرزندانشان در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که زیرساخت‌های آموزشی داشته و نیروی متخصص تربیت می‌کند تا آینده شغلی فرزندانشان تضمین شود.

عرب‌زاده عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به‌لحاظ نرم‌افزار و سخت‌افزار دارای زیرساخت‌های بسیار خوبی است.

وی متذکر شد: در بُعد سخت‌افزاری ساختمان، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه و زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های فنی و پیراپزشکی دانشگاه وجود دارد و در حوزه‌های نرم‌افزار هم وجود یکصد هیئت علمی مجرب و کارمندان متخصص این دانشگاه را به پیشرفت‌های خوبی رسانده است.

به گفته‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، این دانشگاه نخستین دانشگاه استان اصفهان است و از ابتدا مدیریت دانشگاه براساس کیفیت عمل کرده است.

عرب‌زاده یادآور شد: زمان ورود دانشجو به دانشگاه، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ ایران صورت می‌گیرد و این دانشجوی تربیت شده در نهایت آبروی کشور می‌شود، همانگونه که بالای ۷۰ درصد کادر اداری شهرستان کاشان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان رشته‌های موردنیاز جامعه را از مقاطع کاردانی تا دکتری داریم، ادامه داد: تمامی رشته‌های تحصیلی به‌خصوص در حوزه‌ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تدریس می‌شود.

به گفته‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، سال گذشته مجوز رشته‌های تحصیلی دکتری روانشناسی، کارشناسی‌ارشد روانشناسی بالینی، کارشناسی‌ارشد مدیریت مالی و کارشناسی‌ارشد مهندسی پزشکی را در سال گذشته اخذ کردیم.

عرب‌زاده تشریح کرد: برای دریافت چند رشته خاص دیگر مانند دکتری حقوق و نساجی و کارشناسی‌ارشد و دکتری تربیت‌بدنی درخواست دادیم تا مجموعه را کامل کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مانند یک دانشگاه جامع در حوزه‌ علوم انسانی، هنر و فنی و پزشکی اکنون فعالیت دارد.

وی یادآور شد: اکنون بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در ۹ مدرسه سما در مجتمع مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۳۰۰ معلم و کادر اداری و آموزشی نیز فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: رشته‌ علوم پزشکی دانشگاه هم در چهار حوزه‌ پرستاری، بهداشت و محیط، علوم آزمایشگاهی و کارشناسی‌ارشد روانشناسی بالینی دانشجو می‌پذیرد.

به گفته عرب‌زاده، رشته‌های بدون کنکور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در قالب استعداد‌های درخشان است؛ نه اینکه به‌صورت بدون آزمون دانشجو جذب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته