دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1403 - 09:58
ورزش در آینه انتخابات ریاست جمهوری؛

استاد دانشگاه آزاد: اقتصاد قوی برابر است با ورزش خوب و قوی/ رئیس جمهور آینده باید به نظام ورزشی اعتقاد داشته باشد

استاد دانشگاه آزاد: اقتصاد قوی برابر است با ورزش خوب و قوی  رئیس جمهور آینده باید به نظام ورزشی اعتقاد داشته باشد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رئیس جمهور آینده باید به نظام ورزشی اعتقاد داشته باشد.
کد خبر : 917159

رضا بهدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص انتظار از اقدامات رئیس جمهور آینده در ورزش قهرمانی کشور گفت: انتظار جامعه ورزش توصیه به ورزش است. در مقایسه حوزه ها برای داشتن یک جامعه سالم و پایدار، ورزش مهم ترین حوزه است؛ بنابراین باید به ورزش توجه داشته باشیم. در کشور ما اعمال قوانین سلیقه ای صورت می گیرد.

وی افزود: انتظار ما فراهم ساختن زیرساخت ها، داشتن برنامه راهبردی و حضور متخصصان ورزشی است. یکی از مشکلات ورزش کشور ما این است که نظام ورزش نداریم. رئیس جمهور آینده باید به نظام ورزشی اعتقاد داشته باشد. یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد بیمه ورزشی، ورود بخش خصوصی و داشتن برنامه راهبردی است. بدون داشتن برنامه، راه به جایی نخواهیم برد. اگر ورزشکار مشکلی در زندگی خود داشته باشد، نمی تواند به قهرمانی فکر کند. اقتصاد قوی برابر است با ورزش خوب و قوی. کشورهای پیشرفته هزینه برای ورزش را سرمایه گذاری می دانند اما در کشور ما اصلا اینگونه نیست. اقدامات ما سلیقه ای است. برای مدیریت جدید باید اراده راسخ وجود داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یک ورزشکار اگر مصدوم شود و نتواند ورزش حرفه ای و قهرمانی خود را ادامه دهد، از پس اوضاع اقتصادی بر نمی آید. خیلی از ورزشکاران ما مشکل معیشتی دارند. به همین دلیل بیمه ورزشی را مهم می دانیم. باید در ارگان های مختلف ایجاد شغل داشته باشیم. بخش خصوصی باید وارد صنعت ورزش کشور شود و به آن میدان دهند. هرچند هنوز صنعت ورزش جا نیفتاده است اما با ورود بخش خصوصی اوضاع بهتر خواهد شد. در این مورد الگوهای زیادی در دنیا هست که ما را از تجربه کردن همه راه ها بی نیاز می کند. مثال آن نیز المپیک سال 2008 که در چین و پکن برگزار شد،هست. بعد از آن شاهد پیشرفت بسیار زیاد کشور چین در همه حوزه ها بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته