دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن متخصصان تجهیزات پزشکی:

وزارت بهداشت به تشکل‌های صنفی تجهیزات پزشکی بی‌توجه است

وزارت بهداشت به تشکل‌های صنفی تجهیزات پزشکی بی‌توجه است
رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی با انتقاد از عدم توجه وزارت بهداشت به تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی بر لزوم توجه به نظرات تشکل‌ها در تصمیمات حاکمیتی تأکید کرد.
کد خبر : 917106

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مسلمی رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، گفت: در دولت اخیر وزارت بهداشت کم‌ترین توجه را به تشکل‌ها داشته است .باید نظرات تشکل‌ها در تصمیمات حاکمیتی دیده و شنیده شود و مشکلات به بحث و بررسی گذاشته شود .

وی بیان کرد: طبق اسناد بالادستی دولت میبایست تمامی امور غیرحاکمیتی را به تشکل ها و بخش خصوصی واگذار کند . متاسفانه سازمان غذا و دارو در دولت اخیر اکثر اموری را که به تشکل‌ها واگذار کرده بود، آنها را پس گرفت و به بخش دولتی داد . نتیجه این واگذاری‌های غلط نارضایتی شرکت‌ها و به تبع آن مردم است .در اکثر کشور های پیشرفته 90 درصد امور صدور مجوزهای کسب و کار توسط بخش خصوصی انجام میشود .

مسلمی ادامه داد: صنعت تجهیزات پزشکی 3.5 الی 4 میلیارد دلار گردش مالی دارد، حدود 50 هزار نفر شاغل در قالب 2 هزار شرکت تولیدی ، 8 هزار واحد صنفی ، 2 هزار شرکت وارداتی  مشغول به فعالیت هستند، در جامعه تجهیزات پزشکی حدود 40 هزار نفر مهندس پزشک داریم که اکثریت از نخبگان دانشگاه‌های محل تحصیل هستند 50 درصد از کاندیداهای فعلی پزشک هستند که نشان از اهمیت حوزه سلامت در سطح جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته