دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آغاز مناسک حج تمتع با ورود زائران به صحرای عرفات؛

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام مقام‌معظم رهبری برگزار شد+ عکس

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام مقام‌معظم رهبری برگزار شد+ عکس
زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین تأکید کردند که برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشور‌ها و شهر‌های مسلمان نشین در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.
کد خبر : 917065

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،زائران ایرانی بیت الله الحرام امروز شنبه (۲۶ خرداد ماه برابر با نهم ذی الحجه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین؛ اعلام کردند که ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین ضمن اعتقاد و اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول آموزه‌های هدایتگر قرآن کریم از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تضعیف امت اسلامی برائت و انزجار خود را اعلام می‌داریم.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت و با حضور پرشور زائران ایرانی بیت الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

در این مراسم  حجت الاسلام و المسلمین نواب سخنرانی کرد و پیام حج مقام معظم رهبری توسط وی قرائت شد.

برگزاری مراسم برائت از مشرکین تا ساعتی دیگر در عرفات+ عکس

بر اساس این گزارش، از ساعات اولیه صبحهر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان در این مراسم که در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود ؛ افزوده می‌شد. شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسرائیل، حج برائـت،  فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت، در محوطه داخلی چادر در منظر شرکت کنندگان نصب شده است.

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام مقام‌معظم رهبری برگزار شد+ عکس

لااله الاالله؛ آمریکا عدو الله ، اسراییل عدو الله ، یاایهاالمسلمون اتحدو اتحدو،  برائه المسلمین ؛ من عمل المشرکین ، یا ایهاالمسلمون ؛ غزه شده غرق خون،  نصر من الله و فتح قریب؛ مرگ بر آمریکای مردم فریب و این سخن جاوید روح خداست؛ ام الفساد قرن ما آمریکاست، از جمله شعارهایی بود که زائران با مضمون وحدت و همبستگی  و لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مبارزه با ظلم و ستم علیه ملت مظلوم فلسطین سردادند.

قرائت مناجات حضرت علی (ع) در مسجد کوفه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برگزاری مراسم برائت از مشرکین تا ساعتی دیگر در عرفات+ عکس

قرائت قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در عرفات + شعارها

در قطعنامه برائت از مشرکین حج ۱۴۰۳ می‌خوانیم:«أعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ بَرَاءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِینَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ - شکر و سپاس خداوند متعال را که توفیق حضور در سرزمین وحی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل مشتاقان، امسال ما را برای برگزاری حج ابراهیمی و ورود به سرزمین مقدس عرفات برگزید.

با تأسی و پیروی از سیره ابراهیم خلیل الرحمن و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار (علیهم السلام) در صحرای عرفات، ضمن اعتقاد و‌ایمان راسخ نسبت به اسلام ناب محمدی و تجدید پیمان با‌ اندیشه‌های والای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) یاد و خاطره شهدای عزیز، راه نورانی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ویژه شهدای خدمت، رئیس جمهور ولایی و خستگی ناپذیر حضرت آیت الله شهید رئیسی و همراهانشان را گرامی داشته مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم:

١. ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به رویکرد تهاجم فرهنگی نظام سلطه جهانی که در صدد از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و سست کردن بنیان‌های اعتقادات الهی بخصوص در بین جوانان و خانواده‌ها است اعلام خطر کرده و با شناخت بصیرت کامل بر ضرورت پایبندی به معارف عقلانی و معنوی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) تأکید می‌نمائیم.

آغاز مراسم برائت از مشرکین در عرفات + عکس

۲. ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین ضمن اعتقاد و اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول آموزه‌های هدایتگر قرآن کریم از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تضعیف امت اسلامی برائت و انزجار خود را اعلام می‌داریم.

۳. ما حجاج بیت الله الحرام مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام می‌دانیم و معتقدیم تنها راه آزادی قدس شریف و تشکیل حکومت فلسطین از بحر تا نهر مقاومت مردم شریف، مظلوم و قهرمان فلسطین و حمایت همه جانبه تمام امت اسلامی از آنهاست. با توجه به نسل کشی و جنایات ددمنشأنه رژیم پلید صهیونیستی، مخصوصاً در سرزمین خونین غزه و رفح، قطع هر گونه رابطه کشور‌ها با این رژیم سفاک و اخراج آن‌ها از کلیه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را خواهانیم.

۴. ما حج‌گزاران، همگام با ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی، با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به توصیه‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب برای انتخاب رئیس جمهوری با معیار‌های فرد اصلح، با عزمی راسخ و قدم‌هایی استوار، به وظیفه شرعی و ملی خود برای فتح قله‌های دانش، پیشرفت و تعالی کشور پیروان حضرت ولی عصر (عج) عمل خواهیم نمود.

صحرای عرفات، نهم ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری مطابق با ۲۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی 

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

برگزاری مراسم برائت از مشرکین تا ساعتی دیگر در عرفات+ عکس

بنا براین گزارش شعار‌های مراسم برائت از مشرکین در حج سال ۱۴۰۳ از این قرار بود:

الله اکبر

لا اله الا الله

لا اله الا الله - امریکا عدو الله

لا اله الا الله - اسرائیل عدو الله

یا أَیُّهَا المُسلِمون - إِتَّحِدُوا إِتَّجِدُوا

برائت المُسلمین - مِن عَمَلِ المُشْرِکین

یا أَیُّهَا المُسلِمون - غزه شده غرق خون

نَصْرُ مِنَ الله وَ فَتح قَریب - مرگ بر آمریکای مردم فریب

این سخن جاوید روح خداست -‌ام الفساد قرن ما آمریکاست

جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست - این همه قتل و غارت، حمایت آمریکاست

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام مقام‌معظم رهبری برگزار شد+ عکس

آتش به جان مردم، از شرر آمریکاست - جنایت صهیونیست، زیر سر آمریکاست مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل

پیام قرآن، ما وحدت مسلمین است - آزادی فلسطین، شعار مسلمین است

سعادت مسلمین، وحدت آنان بود - برائت از مشرکین، جلوه‌ایمان بود

اسرائیل، اسرائیل کودک کش و جلاد است - فلسطین ،فلسطین، عامل اتحاد است، شعار هر آزاده‌ای این بود -

پیروزی از آن فلسطین بود

قدس نماد وحدت اسلام است - میراث جاودانه امام است

 یاد امام خمینی پاینده باد - خامنه‌ای رهبر ما زنده باد 

خامنه‌ای خمینی دیگر است - ولایتش ولایت حیدر است

 

برگزاری مراسم برائت از مشرکین تا ساعتی دیگر در عرفات+ عکس

 

 

برگزاری مراسم برائت از مشرکین تا ساعتی دیگر در عرفات + عکس

 

 

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام مقام‌معظم رهبری برگزار شد+ عکس

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته