دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هشتم ذی الحجه روز ترویه؛

صدها هزار زائر پای پیاده عازم مشاعر مقدسه شدند

صدها هزار زائر پای پیاده عازم مشاعر مقدسه شدند
صدها هزار زائر با پای پیاده و با استفاده از وسایل نقلیه امروز عازم مشاعر مقدسه هستند.
کد خبر : 917053

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صدها هزار زائر اهل تسنن صبح امروز از مکه مکرمه راهی سرزمین منا برای انجام اعمال روز «ترویه» شدند و انتقال زائران اهل تشیع نیز از بعداز ظهر امروز آغاز شده است.

«ترویه» روز هشتم ذی الحجه و در لغت به معنی ذخیره کردن آب است؛ علت نام گذاری آن، وجود نداشتن آب در سرزمین منا و عرفات است و حاجیانی که قصد وقوف در منا و عرفات را دارند، باید از مکه مکرمه برای خود آب تهیه کرده و به همراه خود ببرند.

برپایه این گزارش، عزیمت صدها هزار زائر، امروز صحنه هایی زیبا در مسیر منتهی به سرزمین منا خلق کرد؛ و زائران از نژادها، اقوام و رنگ های مختلف در حالی که لباس احرام به تن کرده اند از سمت مسجد الحرام و هتل های محل اقامت خود با پای پیاده به سرزمین منا رفتند تا پس از یک روز اقامت،‌ فردا راهی عرفات شوند. 

نیروهای سعودی نیز در فواصل مختلف نظم و حرکت زائران را کنترل می کردند و مسیرها  به طور کامل از حرکت خودروها خالی شد.

با توجه به گرما و رطوبت هوا که حرکت را کُند می کرد بسیاری از زائران هم  با اتوبوس هایی که از قبل برای عزیمت به منا تدارک دیده بودند  این مسیر را طی کردند.

بخش دوم عملیات انتقال زائران از بعد از ظهر امروز آغاز شده است و زائران اهل تشیع از کشورهای مختلف، از مکه مکرمه درحال انتقال به  سرزمین عرفات هستند تا فردا در کنار جبل الرحمه نوای دلنشین دعای عرفه را زمزمه کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته