دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند

47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشتت با بیان اینکه ۴۷ درصد از مجموع دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند، گفت: ۳۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در میان این گروه قرار دارند.
کد خبر : 917040

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، یونس پناهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس، از توسعه اقدامات فناورانه به عنوان یکی از شاخص های دولت مردمی یاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور بود و در این دانشگاه در هفته های گذشته شاهد افتتاح نخستین پژوهشگاه سلامت کشور بودیم که مزین به نام شهید آیت الله رئیسی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه سلامت اکوسیستم فناوری در کشور ایجاد شده و در طول سال ‌های ۱۴۰۱ تا امسال، ۲۵ مرکز رشد فناوری سلامت در نقاط مختلف کشور فعال شد که نسبت به موارد موجود در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۱.۷ درصدی داشته است.

پناهی تأکید کرد: در طول 33 ماه گذشته، ۵ پارک علم و فناوری سلامت جدید در کشور ایجاد شد و پارک‌ها‌ی فعال در این حوزه به ۱۵ مورد رسیده است؛ همچنین با تولید شتابنده‌ها، شاهد اضافه شدن ۸۲۶ اختراع جدید و رشد ۴۲ درصدی در این حوزه بوده ایم.

وی با اشاره به رشد 42 درصدی تولید علم توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر به ازای هر عضو هیأت علمی ۱.۳۴ مورد تولید علم داریم. همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در طول سه سال گذشته ورود خوبی در رتبه بندی های بین‌المللی تایمز و گایدن داشته اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: تغییر و تحولات خوبی در حوزه زیرساختی انجام شد و امیدواریم که راه پرافتخار شهید جمهور، آیت الله رئیسی به‌خوبی توسط دولتمردان دولت چهاردهم ادامه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته