دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید پانسمان‌های سوختگی

افزایش ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید پانسمان‌های سوختگی
رئیس اداره تولید و ثبت ملزومات تخصصی پزشکی سازمان غذا و دارو از افزایش ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید پانسمان‌های سوختگی و کاهش واردات این محصولات خبر داد.
کد خبر : 916997

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  ابوالفضل اله بخشی درباره میزان تولیدات داخلی لوازم موردنیاز بیماران سوختگی گفت: *مطابق اطلاعات سامانه‌های وزارت بهداشت، میزان تولید و برچسب‌گذاری صورت‌گرفته از سوی شرکت‌های تولیدکننده، حدود 550 هزار عدد باند سوختگی، 888 مورد باند استریل سوختگی، بیش از 21 هزار مورد پانسمان‌های سوختگی و بیش از 685 هزار عدد گاز وازلینه سوختگی استریل است.

وی افزود: پانسمان‌های پزشکی باتوجه‌به  تنوع و کاربردهای مختلف محصولات در شاخه‌های متعدد امکان ثبت، تایید و‌ نیز استفاده برای بیماران سوختگی را دارد؛ به‌عنوان‌مثال کالای پانسمان ضدباکتری یا نانو نقره و غیره امکان استفاده در سوختگی را نیز دارد و دراین‌خصوص نوع استفاده از پانسمان‌های مختلف بر اساس تجربه پزشک مشخص و تجویز می‌شود.
 رئیس اداره تولید و ثبت ملزومات تخصصی پزشکی بزن اظهار کرد: باتوجه‌به تاسیس و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان متعدد در سال‌های اخیر، ضمن کاهش وابستگی به واردات، میزان تولید این پانسمان‌ها مطابق با میزان استفاده قابل‌افزایش است. 

 الله بخشی درمورد پوشش بیمه‌ای اقلام مورداستفاده برای بیماران سوختگی، تصریح کرد: افزایش کالاهای سبد بیمه مرتبط با شورای‌عالی بیمه و سازمان‌های بیمه‌گر و با لحاظ بودجه و اعتبارات این سازمان‌ها بوده و پیشنهاد و پیگیری سازمان غذا و دارو این است که باتوجه‌به لزوم کاهش پرداخت از جیب بیماران، حداکثر حمایت‌های بیمه‌ای دراین‌خصوص اعمال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته