دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عرفات نخستین نقطه وقوف زائران در مشاعر مقدس است

عرفات نخستین نقطه وقوف زائران در مشاعر مقدس است
مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه اظهار داشت: انتقال زائران کشورمان از مکه مکرمه به عرفات نخستین نقطه‌ای که در ایام تشریق وقوف خواهند داشت، آغاز شده و ادامه دارد.
کد خبر : 916994

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا رضایی، مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه مکرمه با بیان این به انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا اشاره کرد و گفت: انتقال زائران اهل تسنن که تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است از بعد از نماز صبح امروز (جمعه) با ۸۱ دستگاه اتوبوس آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا اذان ظهر به پایان برسد. وی در پایان گفت: زائران اهل تسنن صبح فردا (شنبه) با طلوع آفتاب از منا به عرفات منتقل می‌شوند.

رضایی افزود: انتقال حدود ۷۶ هزار زائر اهل تشیع کشورمان در قالب حمل و نقل ترددی با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و زمانبندی دقیق از بعداز ظهر امروز صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه زائران از هتل محل اسکان خود با اتوبوس به عرفات منتقل می‌شوند، اضافه کرد: حجاج در چادر‌های عرفات مستقر شده و امکانات لازم برای اقامت آنان پیش‌بینی شده است.

رضایی گفت: وضعیت چادر‌های عرفات نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و برای خنک کردن داخل آن از کولر‌های جدید استفاده شده است. رئیس ستاد مکه مکرمه با اشاره به اینکه زائران کشورمان تا غروب روز شنبه نهم ذی‌الحجه (مطابق با تقویم عربستان) در عرفات حضور خواهند داشت، افزود: زائران از فضای معنوی عرفات و برنامه‌های فرهنگی نهایت استفاده را ببرند.

وی اضافه کرد: به زائران همچنین توصیه می‌کنیم که بعد از انتقال و استقرار در چادر‌های عرفات، از تردد غیر ضرور تا پایان عملیات حمل و نقل ترددی در خیابان‌های عرفات پرهیز کنند. مدیرعملیات حج توضیح داد: درحال حاضر چادر‌های عرفات از حالت سنتی در آمده و کیفیت مطلوبی را دارا است و زائران نیز در زمان حضور خود رعایت نکاتی مانند نظم، بهداشت و سبک زندگی جمعی را داشته باشند.

رضایی گفت: گرمای هوا طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده بین ۴۸ تا ۵۰ درجه است که گرمای زیادی خواهد بود و همچنین، ازدحام جمعیت در مشاعر مقدسه با توجه به فضای محدودی که وجود دارد، بسیار زیاد است. رئیس ستاد مکه بیان کرد: با توجه به ازدحامی که در مسیر‌های رمی جمرات وجود دارد، از مدیران کاروان‌ها می‌خواهیم که شرایط را برای زائرین تشریح کنند و از حجاج بیت‌الله الحرام نیز تقاضا داریم از خود و به خصوص افراد سالخورده مراقبت لازم را به عمل بیاورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته