دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خطرات محیطی مردان را بیشتر از زنان تهدید می‌کند

خطرات محیطی مردان را بیشتر از زنان تهدید می‌کند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور‌های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است.
کد خبر : 916984

به گزارش  گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنار، علیرضا اولیایی منش، به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران، نوشت: مردان حدود نیمی از جمعیت کشور و نیروی مولد را در جامعه تشکیل می‌دهند.

برخورداری از سلامت، حق همه انسان‌ها است و توجه به سلامت مردان به عنوان سرپرست و محور اصلی خانواده یکی از اولویت‌های مهم بهداشتی است.

مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور‌های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و همچنین استرس شغلی در آنها بیشتر است؛ ولی متأسفانه اغلب آقایان به دلیل مشغله زیاد کاری و یا عدم حساسیت نسبت به سلامت خود، کمتر از زنان برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مراجعه می‌کنند.

هفته ملی سلامت مردان ایران امسال از ۲۴ تا ۳۰ خرداد با شعار "مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان" با توجه ویژه بر ارتقای سواد سلامت مردان و نقش مؤثر آن در جوانی جمعیت و فرزندآوری، پیشگیری از ناباروری، سبک زندگی سالم بر مبنای آموزه‌های طب ایرانی و افزایش امید زندگی با پیشگیری از بیماری‌های شغلی، حوادث و سوانح جاده‌ای و شناسایی زودرس سرطان‌های شایع مردان برگزار می‌شود.

این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت مردان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته