دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه بیش از ۳۶۱ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی

ارائه بیش از ۳۶۱ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی
مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به عملکرد این مرکز در خدمات‌رسانی به زائران ایرانی بیت‌الله‌الحرام از ارائه بیش از ۳۶۱ هزار و ۳۵۰ خدمت به حجاج خبر داد.
کد خبر : 916929

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز پزشکی حج و زیارت با ارائه آماری از عملکرد این مرکز در خدمت‌رسانی به حجاج ایرانی سرزمین وحی اعلام کرد: از ابتدای حج ۱۴۰۳ و حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی تا عصر چهارشنبه (۲۳ خرداد) ۳۶۱ هزار و ۳۵۱ خدمت پزشکی و درمانی به حجاج کشورمان در مکه و مدینه ارائه شده است.

همچنین، زائران ایرانی در بیمارستان‌های وابسته به مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه، تاکنون در بخش‌های سونوگرافی ۳۷۰ مورد، رادیولوژی ۲۰۲۵ مورد و ۱۱ هزار نفر در بخش آزمایشگاه خدمات دریافت کرده‌اند.

براساس این گزارش تا عصر دیروز ۱۳۰ نفر در دو بخش آقایان و بانوان و ۳۹ نفر نیز در بخش ccu، در بیمارستان مکه بستری بوده‌اند. همچنین، ۸۵۲۳ نفر نیز از ویزیت تخصصی استفاده کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، از آغاز مراسم حج امسال به ترتیب در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه، ۱۰۵ هزار و ۵۳۰ نفر و ۲۲ هزار و ۱۶۳ نفر ویزیت شده‌اند.

از مجموعه خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه نیز، ۳۶۸۷۷ نفر از خدمات تزریقات، ۴۵ هزار و ۹۰۱ نفر از تست قند خون و فشار خون، ۱۲۲۹ نفر از نوار قلب، ۳۰۲۴ نفر از پانسمان، ۴۵۷۷ نفر از سرم تراپی، ۳۶ نفر از عمل جراحی و بخیه و ۳۶ نفر از گچ گیری و آتل استفاده کردند.

اکنون ۱۷ بیمار در بیمارستان‌های عربستان و ۲۲ بیمار هم در بیمارستان مکه بستری و تحت مداوا قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته