دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 16:57

افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره‌برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی

افزایش پایداری شبکه برق سراسری با بهره‌برداری از 2 نیروگاه در خراسان رضوی
نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار و دومین واحد گازی نیروگاه تربت‌حیدریه به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیون یورو با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 916928

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، امیر دودابی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در جریان مراسم افتتاح این واحد‌های نیروگاهی با اشاره به اینکه در مدت زمان ساخت این پروژه‌ها مجموعا یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از چهار هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند، گفت: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان‌رضوی، پروژه ساخت نیروگاه‌های سبزوار و تربت حیدریه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی سبزوار دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که همزمان با سفر وزیر نیرو به استان خراسان‌رضوی، نخستین واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی این مجموعه با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورو افتتاح شد.

معاون رنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی تربت‌حیدریه نیز دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی است که واحد دوم گازی این مجموعه امروز توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

دودابی‌نژاد با اشاره به نقش مهم این نیروگاه‌ها در بهبود ولتاژ برق منطقه خراسان، ادامه داد: نیروگاه‌های سبزوار و تربت‌حیدریه با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، حفظ محیط‌زیست و ایجاد اشتغال در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته