دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 16:37

بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۷۰ روستای خراسان رضوی

بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۷۰ روستای خراسان رضوی
10 طرح مهم صنعت آب و برق استان خراسان رضوی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 916926

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح ۱۰ طرح مهم صنعت آب و برق استان خراسان رضوی به ارزش ۳۳ میلیارد تومان گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مشهد طرح بزرگی است که در افق آن تصفیه روزانه ۲۰۰ هزار متر پساب بهداشتی به منظور بهره برداری در بخش صنعت دیده شده است.

وی گفت: امروز ۱۰ طرح مهم صنعت آب و برق استان خراسان رضوی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این مسئول افزود: از جمله پروژه‌هایی که در بخش برق به بهره برداری رسید می‌توان به بهره‌برداری از ۲ واحد نیروگاهی شامل واحد گاز نیروگاه راشد تربیت حیدریه و واحد گاز نیروگاه سبزوار اشاره کرد که با سرعت بسیار بالا توسط کارشناسان داخلی طراحی و اجرا شد.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین در این سفر ۴ پست بسیار مهم برق نیز به بهره‌برداری رسید که شامل یک پست ۴۰۰ کیلوولت و ۳ پست ۱۳۲ کیلوولت بود.

محرابیان در ارتباط با پروژه‌های آبی که امروز در استان خراسان رضوی به مرحله بهره برداری رسید نیز گفت: در حوزه آب نیز ۲ طرح آبرسانی به بهره‌برداری رسید که شامل آبرسانی به شهر قوچان از سد تبارک به طول ۲۳ کیلومتر و نیز آبرسانی به شهر تربت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ۷۰ طرح آبرسانی روستایی نیز به بهره برداری رسید، اظهار داشت: همچنین در این سفر چند طرح مهم تصفیه فاضلاب برای بازچرخانی آب افتتاح شد که از جمله آن می‌توان به طرح تصفیه آب شهر مشهد اشاره کرد، طرح بزرگی که در افق آن تصفیه روزانه ۲۰۰ هزار متر پساب بهداشتی به منظور بهره برداری در بخش صنعت دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته