دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معبودی خبر داد؛

تدوین برنامه میان‌مدت برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات دارو

تدوین برنامه میان‌مدت برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات دارو
مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه میان مدت برای افزایش ۳۰ درصدی صادرات دارو در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 916894

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعلی معبودی مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ارزش صادرات ایران در حوزه مواد اولیه و محصولات دارویی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: سال‌های گذشته صادرات دارو در ایران گرچه در میان صادرات صنایع غیر نفتی سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده است، اما در سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در تلاش است تا بتواند در برنامه کوتاه مدت میزان صادرات دارو را تا ۲ برابر و در بلند مدت تا ۱۰ برابر افزایش دهد.

معبودی خاطرنشان کرد: صادرات دارو را شاید بتوان یکی از پیچیده‌ترین انواع صادرات کالا به لحاظ لزوم ثبت و اخذ تأییدیه‌های کیفی در هر یک از کشور‌های مقصد دانست.

وی افزود: از آنجا که محصولات دارویی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با سلامت جامعه در تمام کشور‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است، محصولات دارویی برای ورود به هر یک از بازار‌های صادراتی باید از تمام این آزمون‌ها با موفقیت عبور کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته