دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برپایی جلسات هماهنگی انتقال زائران اهل سنت به مشاعر مقدسه

برپایی جلسات هماهنگی انتقال زائران اهل سنت به مشاعر مقدسه
جلسات هماهنگی انتقال زائران اهل تسنن به مشاعر مقدسه با حضور اعضای شورای افتاء مدیریت اهل سنت و مسئولان سازمان حج و زیارت در مکه برگزار شد.
کد خبر : 916866

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاکنون جلسات هماهنگی متعددی بین اعضای شورای افتاء مدیریت اهل سنت بعثه مقام معطم رهبری، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار شده است.

آخرین جلسه با حضور مولوی محمد اسحاق مدنی، رئیس شورای افتای مدیریت اهل سنت و مولوی گلدی کمالی و شیخ خلیل افرا از اعضای این شورا و غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در آستانه ایام تشریق و خروج زائران از مکه مکرمه تشکیل شد.

در این جلسه، چگونگی اعزام زائران اهل تسنن به منا در روز ترویه (هشتم ذی الحجه)، انتقال آنها به عرفات و مشعرالحرام و سپس منا با در نظر گرفتن احکام فقهی دو مذهب شافعی و حنفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سازمان حج و زیارت بر آمادگی برای برنامه‌ریزی جهت انتقال زائران اهل تسنن به مشاعر مقدسه در ایام تشریق طبق فتاوای علمای هر دو مذهب حنفی و شافعی تاکید کرد. همچنین عنوان شد که مدیران و روحانیون کاروان‌ها موظف به تهیه لیست زائران، افراد معذور و ناتوان و ارائه آن به ستاد مکه هستند.

گفتنی است که توجه به نظرات اعضای شورای افتاء اهل سنت توسط مسئولان سازمان حج و زیارت، رضایت و خرسندی زائران اهل تسنن را به همراه داشته و نمادی از وحدت عملی مسلمانان در گردهمایی عظیم حج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته