دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 11:08

برترین‌های مسابقه ملی طراحی و دوخت «کارستان» مشخص شدند

برترین‌های مسابقه ملی طراحی و دوخت «کارستان» مشخص شدند
مسابقه ملی طراحی و دوخت «کارستان» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر : 916853

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه نمایشگاه آثار برگزیده نخستین مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مسئولان استانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان عرصه نساجی و پوشاک برگزار و برترین‌های مسابقه معرفی شدند.

محمود نیکخواه، دبیرجشنواره مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان در این مراسم اظهار کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری معاونت مهارتی و تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور نیل به اهدافی مانند ایده‌پردازی، اندیشه‌سنجی، ارائه راهکار‌های امیدبخش و به ثمر نشستن آموزش‌های مهارتی در رابطه با اشتغا‌ل‌زایی جوانان، اقدام به برگزاری نمایشگاه و مسابقه‌ای پر چالش در سطح ملی کرده است.

وی افزود: این مسابقه در راستای طرح رویداد ملی صدرا(صنعت، دانشگاه؛ راه اشتغال) و طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) در سطح ملی و در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شد با حضور ۴۰ تیم در سه بخش تولیدی، دانشجویی و بخش آزاد و متشکل از ۲۷ تیم دانشجویی، ۱۰ تیم تولیدی و سه تیم از استادان مطرح کشوری در حوزه طراحی و دوخت برگزار شد.

دبیرجشنواره مسابقه ملی طراحی و دوخت کارستان تشریح کرد: حضور گسترده فعالان و علاقه‌مندان این عرصه در این مسابقه، پیام آماده بودن جوانان آینده نگر در این رشته پربار را به همه مسئولان دست اندرکار رسانید و با کمال افتخار و خوشحالی، تأثیر آموزش‌های مهارت محور را در ارتقای کیفیت صنعت مد و لباس کشور شاهد خواهیم بود.

نیکخواه یکی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد را اخذ مجوز و راه‌اندازی دانشکده تخصصی صنعت مد و پوشاک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان دانست و بیان کرد: تحقق این مهم نوید بخش فعالیت‌های دانش بنیان، کارآفرینی و اشتغالزایی خواهد بود.

وی توضیح داد: کمیته داوران این مسابقه را پنج نفر از متخصصان و پیشکسوتان این رشته تشکیل دادند و در بررسی و فرآیند داوری به نتایجی مهمی دست یافتند که اهم آن شامل چگونگی سوق دادن علاقه، توان و انگیزه جوانان به شاهراه موفقیت و اشتغالزایی در مسیر توسعه صنعت مد و لباس و بهره‌گیری از بهترین و صحیح‌ترین اصول آموزشی است. 

دبیر علمی جشنواره طراحی و دوخت کارستان بیان کرد: بیش از ۷۰ آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در هر سطح پایش و داوری شدند که در بخش دانشجویی؛ تیم‌های «هنرستان نیم رخ (آموزشگاه هنر)» از تهران و تیم «استدیو مُد» از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۲ تهران مقام اول را به خود اختصاص دادند. این تیم به سرپرستی مائده جمالی‌زاده زوار و با عضویت زهرا عزیزی و زینب احمدی در این مسابقه شرکت و در تیم استدیومُد، مریم محمدزاده، سرپرست و زینب قنبری یکتا و نفیسه تاجیک طراح و الگوساز بودند.

نیکخواه اضافه کرد: تیم ایماژ از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مقام دوم را کسب کرد. در این تیم آرزو بیژنی، سرپرست، ثنا حق وردی، طراح و ربابه فاضل زاده، به عنوان الگوساز فعالیت داشتند.مقام سوم را گروه «مداد و قیچی» از دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به دست آورد. نگین شکریان سرپرست و فاطمه عبدالشاه و زهرا ذوالفقاری طراح و الگو ساز مداد و قیچی بودند.

وی توضیح داد: در بخش تولیدی تیم عصر جدید از سمنان به سرپرستی علی اکبرعلیان و همکاری فاطمه شعبانی و محسن محسنی مقام اول را به دست آورد تیم تابان از شاهرود و حاصل همکاری فاطمه زهرا نوری به عنوان سرپرست و زهرا صادقی و راضیه عجم عنوان دوم را کسب کرد. تیم دانشکده علمی کاربردی واحد ۲۵ تهران، که عنوان سوم را به خود اختصاص داد زینب جلوداران را به عنوان سرپرست و ملیحه توانا را به عنوان طراح و الگو ساز در اختیار داشت.

نیکخواه تشریح کرد: هیئت داوران  تیم «طراحان خلاق» از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمیه دولتی نجف آباد اصفهان متشکل از عارفه رحمانی سرپرست و ساراسادات موسوی و مهسا پاکروان فرد طراح و الگو ساز، تیم «شهرراز»، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به سرپرستی لاله محجوبیان و طراحی و الگوسازی حبیبه شریف سعدی و فاطمه جمشیدی، تیم «کوآم»، از دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرعباس حاصل همکاری فاطمه سیرجانی زاده، به عنوان سرپرست و حانیه فخاری و نجیبه غلام نحفی به عنوان طراح و الگوساز را شایسته تجلیل و دریافت تندیس جشنواره در بخش استادی تشخیص داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته