دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عین‌اللهی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال از ماندگارترین خدمات بعد از انقلاب است

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال از ماندگارترین خدمات بعد از انقلاب است
وزیر بهداشت از شهید آیت الله رئیسی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان حوزه سلامت در کشور یاد کرد و گفت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در دولت مردمی یکی از ماندگارترین خدمات دولت‌های بعد از انقلاب است.
کد خبر : 916847

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی در دیدار با آیت الله علم الهدی که با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: جمع حاضر از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند که در سه سال گذشته خدمات ارزشمندی به عنوان مسئول حوزه سلامت مناطق تحت پوشش خود، داشتند.

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی در حوزه مدیریتی تاکید ویژه‌ای داشتند که مدیران متدین، متعهد، متخصص، انقلابی و جهادی بکار گرفته شوند و شخصا بر این روند، نظارت می‌کردند. در این زمینه دقت زیادی کردیم و جدا از تعلقات سیاسی، قومی و اجتماعی، افراد را بر اساس شاخص‌های دینداری، ولایتمداری، تخصص و تعهد انتخاب کردیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همکاران ما در طول سه سال گذشته، سربازان خوبی برای دولت مردمی بودند و امروز متاثر هستیم که فرمانده بزرگ خودمان را نداریم؛ اما قطعا ادامه دهنده راه ایشان در خدمت رسانی به مردم هستیم.

عین اللهی توجه ویژه به حوزه سلامت را یکی از شاخصه‌های مهم شهید آیت الله رئیسی دانست و گفت: ایشان در یک هفته محال بود که در حوزه سلامت، پروژه‌ای را افتتاح و یا از طرح‌های عمرانی حوزه سلامت، بازدید نکند. در دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور ۹ نفر از وزرای کابینه، سه بار تشکیل جلسه داد و تصمیمات مهم و ارزشمندی اتخاذ شد.

وی از راه اندازی ۱۷ هزار تخت بیمارستانی، افتتاح دو هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی، توزیع بیش از ۳۸۰ دستگاه پیشرفته و تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای با اولویت مناطق محروم، پوشش رایگان بیمه‌ای برای ۵ دهک اول درآمدی جامعه و راه اندازی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج به عنوان بخشی از دستاورد‌های حوزه سلامت دولت مردمی یاد کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در دولت مردمی یکی از ماندگارترین خدمات دولت‌های بعد از انقلاب است، گفت: هفته گذشته در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو، تصویری از شهید آیت الله رئیسی و همچنین کودکان غزه را به وزرای بهداشت کشور‌های جهان نشان دادم و گفتم در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می‌رسند؛ اما در کشور ما با وجود تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، درمان کودکان زیر ۷ سال با تأکید و دستور ویژه رییس جمهور شهیدمان، رایگان شده است.

عین اللهی یادآور شد: زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند، ۵۰ هزار بیمار در روز شناسایی، ۲۰ هزار بیمار بستری می‌شدند و ۸ هزار نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری بودند و از سوی دیگر ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۷۰۰ میلیون دلار تعهدات از دولت‌های گذشته داشتیم؛ اما شهید آیت الله رئیسی شخصا با رییس جمهور چین برای تأمین واکسن، مذاکره کردند و جلسات ستاد ملی کرونا گاهی دو بار در هفته تشکیل می‌شد و ظرف مدت سه ماه، کرونا در کشور کنترل شد که این هم خدمت بسیار بزرگی از سوی دولت و وزارت بهداشت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته