دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی:

آرزوی بیمه همگانی سلامت در دولت مردمی تا حدود زیادی محقق شد

آرزوی بیمه همگانی سلامت در دولت مردمی تا حدود زیادی محقق شد
وزیر بهداشت با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی در دولت مردمی محقق شد.
کد خبر : 916842

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مدیریت نیرو‌های انقلابی، باسواد، متخصص و جهادی در دولت مردمی سخن گفت و افزود: رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تامین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تاکیدات ویژه شهید آیت الله رییسی یاد کرد و گفت: ایشان همواره تاکید داشت که کشور ما استعداد‌های بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

وزیر بهداشت از رشد مناسب ظرفیت رشته پزشکی و مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در این دولت شاهد توسعه آموزش پزشکی و ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در سراسر کشور بودیم. همچنین در حوزه پژوهشی، کشورمان رتبه اول منطقه را دارد و در عرصه بین المللی نیز رتبه ما از ۱۶ به ۱۵ ارتقا پیدا کرد.

عین اللهی تاکید کرد: در روز‌های آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رییسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

به گفته وی امروز پنجشنبه (۲۴ خرداد) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته