دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 12:10

موسوی لارگانی: بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل گردش مالی روبرو هستند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: باید توجه داشت مشکل کمبود نقدینگی در بسیاری از صنایع کشور وجود دارد و بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل گردش مالی روبرو هستند که در ایجاد رکود موثر بوده است.
کد خبر : 91684

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز -سه‌شنبه 18 خردادماه- مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: علی‌رغم کاهش نرخ تورم، اما بانک‌ها هنوز هم نرخ سود بانکی بالا اخذ می‌کنند و حتی اگر کسی یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کند، به او می‌گویند باید 25 درصد از تسهیلات اخذ شده را سپرده‌گذاری کند که از این میزان نیز سود دریافت می‌کنند.


وی با انتقاد از بنگاه‌داری بانک‌ها افزود: با وجود تفاهم نامه برجام هنوز در موضوع نقل و انتقال پول مشکل وجود دارد و LCها باز نشده‌اند و با این وضعیت از رکود خارج نمی‌شویم. در دوره هشتم مجلس از وزیر اقتصاد درخصوص اصلاح نظام بانکی سوال کردم که وی پاسخ داد در حال تدوین لایحه است که همین جواب را نیز آقای طیب‌نیا ارائه داد، اما اقدام موثری صورت نگرفته است.


موسوی لارگانی افزود: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی برای صنعتگران بالا است به طوری که برخی از آنها عنوان می‌کنند برای حفظ اشتغال حاضر کارخانه را به دولت تحویل دهند و تنها معادل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پول دریافت کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته