دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدعلی‌نژاد:

ظرفیت انجمن‌های علمی باید صرف ترویج فناوری شود/ تصویب بودجه اختصاصی برای انجمن‌های علمی

ظرفیت انجمن‌های علمی باید صرف ترویج فناوری شود  تصویب بودجه اختصاصی برای انجمن‌های علمی
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی باید صرف ترویج فناوری شود تا بتوانند در بدنه دانشجویان امیدبخشی کرده و به وسیله توسعه فناوری در کشور می‌توان ایجاد شغل کرده و مسائل را حل کرد. 
کد خبر : 916813

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سجاد محمدعلی‌نژاد در اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: با تفاهم معاونت فناوری و معاونت فرهنگی وزارت علوم، ایجاد ارتباط انجمن‌های علمی با پارک‌های و علم و فناوری و مراکز رشد در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای ایجاد ارتباط انجمن‌های علمی با پارک‌های و علم و فناوری در ماه‌های گذشته انجام شد که برگزاری اولین دوره رویداد روشنا برای معرفی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی فعال در زمینه فناوری و ترویج فناوری از جمله این اقدامات بود.

معاون فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه تلاش ما شکل‌گیری دانشجویی است که به نیروی انسانی نخبه، دانا و ماهر نزدیک شود، اظهار کرد: ما در کنار آموزش رسمی به توانمندسازی نیز می‌پردازیم که بخش عمده‌ای از این مسیر در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر فردی به دنبال ورود به عرصه فناوری و دانش‌بنیان است، در ابتدا باید از ایده و نوآوری برخوردار بوده و توانایی تشکیلات مدیریتی داشته باشد همچنین باید از هوش هیجانی برخوردار باشد که به آسانی با بیرون ارتباط برقرار کرده و بازاریابی کند که هدف ما حمایت از این دسته از دانشجویان در عرصه فناوری است.

محمدعلی نژاد افزود: تشکل‌های دانشجویی برای انجام فعالیت‌های گروهی و خلق ایده‌های جدید برای حل مسئله، بهترین افرادی هستند که می‌توانند به این سمت و سو حرکت کنند و باید اقدامات انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی ساختار نظام‌مند داشته باشد تا خروجی برنامه‌ها موجب افزایش توانمندی دانشجویان برای حل مشکلات جامعه پس از فارغ‌التحصیلی باشد.

وی با تأکید بر افزایش تعامل و ارتباط مجموعه‌های دانشجویی با حوزه‌های مرتبط و واحدهای فناوری، تصریح کرد: در برنامه‌های راهبردی وزارت علوم نیز بر این موضوع تأکید شده است و علاوه بر توسعه توانمندی‌های فردی دانشجویان، شکل‌گیری گروه‌های فعال دانشجویی برای پاسخ به نیازهای فناورانه جامعه را دنبال می‌کنیم.

او مراکز نوآوری و کارآفرینی را کوچک‌ترین واحدهای فناور دانست و ادامه داد: شیوه‌نامه جدیدی در حال ابلاغ است که در آن پنج نوع مرکز کارآفرینی و نوآوری تعریف شده است که در آن، واحد بر اساس نیاز یک دستگاه شکل می‌گیرد و مراکز کارآفرینی می‌تواند توسط دانشجویان در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی باید صرف ترویج فناوری شود تا بتوانند در بدنه دانشجویان امیدبخشی کرده و به وسیله توسعه فناوری در کشور می‌توان ایجاد شغل کرده و مسائل را حل کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته