دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 18:05

جانشین فرمانده کل سپاه: یمن در برابر آمریکا ابرقدرتی می‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه: یمن در برابر آمریکا ابرقدرتی می‌کند
سردار فدوی با بیان اینکه مظهر توان نظامی آمریکا، نیروی دریایی و مظهر نیروی دریایی نیز ناو هواپیمابر است، گفت: انصار الله یمن تاکنون توانسته است، حدود ۱۰۰ کشتی را مورد اصابت قرار دهد که این کار آن‌ها خیلی عظمت دارد.
کد خبر : 916795

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در نهمین همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس که در دافوس سپاه برگزار شد، درباره اقدام اخیر یمن در مورد اصابت قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی، اظهار داشت: یمن تا ۱۰ سال پیش نه موضوعیتی داشت و نه حکومت انصار الله بود؛ این خبیثان غربی یعنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند که به انصارالله یمن، حوثی می‌گویند.

وی با بیان اینکه الان حکومت و دولت مقتدر انصارالله در یمن وجود دارد، افزود: انصار الله یمن الان در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ابرقدرتی می‌کند؛ دو روز پیش آن‌ها یک ناو انگلیسی و چند روز قبل از آن هم ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا را زدند.

دریادار فدوی ادامه داد: درست است که آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند اطلاعات این موضوع بیرون نیاید، ولی به دلیل آن که ناو هواپیمابر آنها مورد اصابت قرار گرفته بود، محبور شدند در سواحل عربستان پهلو بگیرند و بعد از آن عکسی از این ناو منتشر شد که نشان داد انصار الله یمن توانسته ناو هواپیمابر مورد اشاره را مورد اصابت قرار دهد.

وی تاکید کرد: انصار الله یمن توانسته محاصره واقعی علیه صهیونیست‌ها را انجام دهد و این را هم رسما اعلام و اعمال کردند به نحوی که تاکنون حدود ۱۰۰ کشتی را مورد اصابت قرار داده‌اند که این کار آن‌ها خیلی عظمت دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان کرد: نمی‌ از انقلاب اسلامی به داخل یمن، سوریه و لبنان افتاده و آنها اینگونه عمل می‌کنند، زیرا روال یکی است؛ آنها چون دستور خداوند را اجرا کردند این نتایج رقم خورده است.

وی با بیان اینکه مظهر توان نظامی آمریکا، نیروی دریایی و مظهر نیروی دریایی نیز ناو هواپیمابر است، گفت: محافظت از ناو هواپیمابر به این دلیل توسط دیگر ناو‌ها صورت می‌گیرد که اگر موشکی به سمت آن شلیک شد، این ناو‌ها موشک شلیک شده را مورد اصابت قرار دهند تا به ناو هواپیمابر اصابت نکند؛ ولی با این وجود آن‌ها نتوانستند هیچ غلطی دربرابر اقدام موشکی انصار الله یمن انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته