دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 16:10

زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت در انتخابات از وظایف دانشگاه‌هاست

زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت در انتخابات از وظایف دانشگاه‌هاست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت:‌ زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت و نقش راهبردی جامعه دانشگاهی از وظایف دانشگاه‌ها در برگزاری امر انتخابات است.
کد خبر : 916768

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: این نظام که امروز شاهد آن هستیم ثمره شجره طیبه‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) نهال آن را کاشته امروز تبدیل به درخت تناور و تنومندی شده که میوه آن جمهوری اسلامی است، وظیفه ماست که با قداست لازم این میوه را حفظ کرده تا پربارتر و غنی‌تر شود. این نظام رخدادی بوده که چشم جهانیان را به خود دوخته و هر روز این درخت بزرگ‌تر می‌شود.

وی افزود:‌ مصیبت و فقدان این عالم فرزانه بسیار سخت و جانکاه بود و همگان واقفیم که چه بزرگمردی را از دست دادیم در روایتی از امام صادق نقل شده که بزرگ‌مردی از دیار قم قیام کرده، مردم را به شور حق دعوت می‌کند، انسان‌های مبارز دور این مرد الهی را می‌گیرند که اراده‌های آنان در محکمی همچون باره‌های آهن سخت و مقاوم است و تندباد‌های روزگار نمی‌تواند آنها را از حرکت بازدارد و پشیمان کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: این نوید در گذشته داده شده،‌ حضرت امام (ره) قیام کرده، اصلاح در جامعه مسلمین ایجاد کردند، اصلاحی که در زمان حضرت امام در کشور صورت گرفت اصلاح اساسی بود و نقطه عطفی در تاریخ کشور محسوب می‌شود این پرچمدار اکنون مقام معظم رهبری هستند که وجود ایشان مصیبت فقدان حضرت امام (ره) و تألمات درونی این ملت را کاسته و ایشان کشتی نجات ملت ایران را رهبری می‌کند، حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان رویداد سخت دیگری در ماه جاری بود که سنگینی این مصیبت قابل تحمل نیست. مقام معظم رهبری فرمودند مصیبت رئیس‌جمهور شهید جبران ندارد هم برای ملت و هم برای شخص من.

کلانتری با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که یک سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد،‌ عنوان کرد: در این مقطع حساس باید بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری توجه داشت و همه باید تلاش کنیم؛ زیرا فرصت کم است ابتدا باید تلاش داشته باشیم آحاد مردم در صحنه حضور داشته و سپس انتخاب اصلح و معرفی آن به توده مردم است.

وی تأکید کرد:‌ زمینه‌سازی افزایش مشارکت، فراهم کردن زمینه حضور کاندیدا‌ها در دانشگاه در ایام تبلیغات رسمی، مکلف بودن استادان برای افزایش مشارکت و نقش راهبردی جامعه دانشگاهی نیز ازجمله وظایف دانشگاه‌ها در برگزاری امر انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته