دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 15:44

افزایش ۲ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد هرمزگان

افزایش ۲ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد هرمزگان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از افزایش ۲ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 916762

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش دو رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد:‌ دو رشته آموزش ابتدایی و حقوق اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد به جمع رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اضافه شد.

وی از فعالیت ۱۳ رشته جدید در مقطع دکترای و ۲۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خبر داد و افزود:‌ توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در استان هرمزگان به ۴۰ رشته جدید رسید و در همین راستا رشته‌های کاردانی و کارشناسی نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. این رشته‌ها با توجه به نیاز و بر اساس آمایش آموزشی استان انجام شده و از مهرماه سال جاری با پذیرش دانشجو، اتفاقی بزرگ و بالنده در حوزه تحصیلات تکمیلی رقم می‌خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: در سال جدید داوطلبان انتخاب رشته دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده بودند، می‌توانستند برابر مقررات با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی کد رشته محل‌های متنوع و جدید دکتری و ارشد را در این دانشگاه انتخاب و بعد از اعلام نتایج نهایی در شهریورماه ثبت‌نام کنند.

رنجبر بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه فعال در استان هرمزگان سالانه تعداد زیادی دانش‌آموخته ماهر و متخصص تربیت کرده که با توجه به بررسی‌های انجام شده، طرح آمایش سرزمین، تقاضای بازار کار و ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳ شاهد راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع دکترای تخصصی در واحد دانشگاهی این دانشگاه  هستیم و در دفترچه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده که در سایت دانشگاه آزاد بندرعباس و کانال‌ها و گروه‌های دانشجویی منتشر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف می‌توانند در ابعاد گوناگون به‌طور قابل توجهی به خانواده و جامعه خود کمک کنند که با اشتغال در صنایع و ارگان‌های مختلف می‌توانند جامعه پایدار و با ثباتی به لحاظ اقتصادی و زیرساخت‌های محکم ایجاد کرده و نیاز به جذب متخصص را از خارج استان مرتفع سازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان حضور دانش‌آموختگان برای رشد و توسعه بیشتر استان ساحلی هرمزگان را ضروری خواند و تأکید کرد: تأمین درآمد بالاتر و ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر ازجمله مزایای ادامه تحصیل و علم‌آموزی است؛ چراکه کارفرما فردی را که دارای تحصیلات عالی و تجربه بوده را برای مشاغل حساس و پردرآمد از میان سایر نامزد‌های احراز آن شغل انتخاب می‌کند.

رنجبر ادامه داد: با وجود فارغ‌التحصیلان متخصص شاهد توسعه مهارت؛ حل مسائل و مشکلات موجود استان و بهبود شرایط اقتصادی برای خانواده‌ها خواهیم بود و در نهایت با مشارکت متخصصین دانش‌آموخته در پروژه‌های عمرانی، صنعتی، بهداشتی و خدماتی جامعه مدرن اسلامی در استان هرمزگان را در آینده نزدیک خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته