دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست حجاج ایرانی:

وصیت‌نامه شهدا منشور مومنانه زیستن است

وصیت‌نامه شهدا منشور مومنانه زیستن است
مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا که در حج ۱۴۰۳ به سرزمین وحی مشرف شده اند با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.
کد خبر : 916758

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خانواده شهدا در مکه مکرمه در سخنانی با اشاره به مقام والای شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا معمولاً زندگی مؤمنانه و دینی دارند و کسب و معاش حلالشان زمینه رشد فرزندان شهیدشان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: خانواده شهدا بدون آنکه پیامبر (ص) و امامان معصوم را دیده باشند فرزندان خود را در راه حفظ دین و میهن به فرمان امام خمینی (ره) هاجر گونه تقدیم خدا کردند، اما یک تفاوت میان مادران شهدا و هاجر وجود دارد چراکه خداوند فرزندان مادران شهدا را پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مقام ابراهیم آیه روشن خدا است، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم از مقام ابراهیم به عنوان نمازگاه نامبرده می‌شود و اقامه نماز پشت مقام ابراهیم تعبیر دیگر اقتدا به امام درنماز طوافمان است.

سرپرست حجاج ایرانی گریزی هم به جنگ اُحد زد و گفت: پیامبر گرامی اسلام از خانواده شهدا تجلیل کردند و درباره حمزه سیدالشهداء (ع) فرمودند که حمزه گریه کن ندارد و پس از آن خانواده سایر شهدا نیز برای‌ایشان عزاداری کردند. شکست در غزوه احد عبرت‌هایی دارد که یکی از آنها سرپیچی از فرمان رهبری است.

وی اعلام کرد: هرگاه ما دنبال مال دنیا و غنیمت‌ها برویم یا ارزش‌ها و خانواده شهدا را فراموش کنیم دشمن‌ها بر ما غلبه خواهند کرد. دیدار و سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا مسأله مهمی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید دارند، چرا که منشور مومنانه زیستن است.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا درس‌های فراوانی دارد، گفت که در وصیتنامه شهدا معرفتی مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد آنان در کوتاه مدت به فضیلت‌های بسیاری دست یافته‌اند و ره صد ساله را یک شبه پیمودند؛ بنابراین گزارش، درپایان این مراسم با حضور حجت الاسلام نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از خانواده‌های دو شهید به بالا تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته