دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انبوه «پروانه‌های سفید» گرد کعبه

انبوه «پروانه‌های سفید» گرد کعبه
مسجدالحرام این روز‌ها شاهد حضور انبوه زائران احرام پوشی است که از اقصی نقاط جهان، خود را به مکه می‌رسانند تا با لباس‌های یکدست سفید، کعبه را چونان نگینی ارزشمند در آغوش بگیرند، پروانه وار دورش بگردند و آن را طواف کنند.
کد خبر : 916757

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از زائران کشور‌های مختلف از سه مرز زمینی، هوایی و دریایی به سرزمین وحی رسیده اند.

صحنه‌های طواف این انسان‌های عاشق در خانه خدا دیدنی است. انسان‌هایی با لباس‌های سفید، شبیه و روشن، اما با چهره‌هایی گوناگون، زبان‌های متفاوت و نژاد‌های مختلف در اطراف کعبه می‌چرخند و خدای بزرگ را صدا می‌زنند.

اینجا زن و مرد معنا ندارد. همه در صفوفی واحد و یکدل و یکصدا، نام خدا را به زبان می‌آورند و عظمت و بزرگی او را می‌ستایند.

آنها بطور مرتب «الله اکبر»، «الله اکبر»، «لااله الا الله» و «الحمدلله رب العالمین» و نام‌های خداوند را بر زبان جاری می‌کنند و دعا می‌خوانند. هر کسی با زبانی و به شیوه فردی یا گروهی، به عربی، فارسی یا ترکی.

«رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» یکی از پرتکرارترین دعا‌های زائران خانه خدا است. همگی با لهجه‌های گوناگون و ملیت‌های مختلف این آیه و دعا را هنگام طواف بار‌ها و بار‌ها می‌خوانند و از خدای خویش، طلب استجابت آن را دارند.

هنگام طواف، افراد بسیاری را می‌بینی که در زیارت خانه دوست، اشک شوق می‌ریزند و در میان جمع، با خدای خویش خلوت کرده اند.

هنگام نماز‌های جماعت، مسجدالحرام دیدنی‌تر می‌شود وصحن مسجدالحرام و طبقات، سرشار از صفوف زائران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته