دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 14:53
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

لطیفی: تعیین تکلیف تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در مجمع تشخیص مصلحت است

لطیفی: تعیین تکلیف تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در مجمع تشخیص مصلحت است
رئیس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه،گفت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی می شود هرچند پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیئت وزیران باشد.
کد خبر : 916743

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در مورد برگزاری آزمون‌های استخدامی باید بگویم که جمعه این هفته در ۲۶ استان مرحله دوم آزمون شهید زین‌الدین برگزار می‌شود، ۲۱ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و بیش از ۲ هزار نفر در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی جذب می‌شوند.

وی افزود: ۵ مرداد نیز آزمون فراگیر استخدامی برگزار می‌شود که از سال گذشته برنامه‌ریزی شده است. چون بنای دولت و تدبیر رئیس جمهور شهید این بود که عدالت در جذب داشته باشیم و هرکسی در هر جای کشور توانمندی دارد، برای استخدام در دستگاه‌های دولتی در آزمون شرکت کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تعداد افرادی که در این آزمون جذب می‌شوند اعلام کرد: تا الان برای جذب ۱۰ هزار نفر در این آزمون توانستیم با دستگاه‌ها به توافق برسیم.

لطیفی دستور رئیس جمهور در مورد پرداخت عادلانه که جز آخرین مصوبات با حضور ایشان در هیئت وزیران بود اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس افرادی که در هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی هستند، یا در شرکت‌هایی که دولت در آنها سهم دارد به عنوان نماینده حضور دارند، باید سقف حقوق مندرج در قانون را رعایت کنند.

وی درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، تصریح کرد: قرار شد این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی شود و آنها اعلام کنند، پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیئت وزیران باشد.

معاون سازمان اداری و استخدامی افزود: هم‌چنین در مورد عدم رعایت تغییر ساعات آغاز به کار دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: این امر تخلف است. در تهران حدود ۵ هزار واحد اداری داریم که کنتور برق دارند، وزارت نیرو مکلف است بازرسی داشته باشد. پیشنهاد خودشان این بود که به خاطر تنظیم برق در این ایام ساعت را تغییر دهند. مردم به وزارت نیرو تخلفات را گزارش کنند و وزارت نیرو مسئول پیگیری این تخلفات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته