دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خرید تضمینی گندم از مرز ۴ میلیون تن گذشت

خرید تضمینی گندم از مرز ۴ میلیون تن گذشت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در ۲۱ استان کشور از مرز ۴ میلیون تن عبور کرد، گفت: امسال برای نخستین بار، میزان خرید گندم از مدت زمان مشابه سال گذشته سبقت گرفت.
کد خبر : 916741

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سیدسعید راد با اعلام خریداری تضمینی 4 میلیون و ۶ هزار تن گندم، اظهار کرد: در سال جاری، ۳۷ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه ارزش گندم‌های خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا صبح امروز ۷۰ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: از این مبلغ تاکنون، ۳۰ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دست پیگیری و اقدام است.

راد با بیان اینکه فرایند خرید گندم در ۲۱ استان کشور آغاز شده و استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۵۸۳ هزار تن گندم در کشور پیشتاز است، گفت: پس از استان خوزستان به ترتیب استان‌های گلستان با خرید ۷۹۶ هزار تن، فارس با خرید ۳۸۸ هزار تن، ایلام با خرید ۲۷۴ هزار تن و کرمان با خرید ۲۲۵ هزار تن گندم در رتبه‌های دوم تا پنجم خرید این محصول در کشور قرار دارند.

وی با اعلام اینکه به ترتیب استان‌های گلستان با ۸۷ درصد، اصفهان با ۶۰ درصد و مازندران با ٣٠ درصد، بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۳ درصد مطالبات کشاورزان کشور پرداخت شده است که این میزان در ۶ استان به ۶۸ تا ۸۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته