دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 14:23

واکنش رژیم صهیونیستی به گزارش سازمان ملل درباره جنایت جنگی این رژیم در غزه

واکنش رژیم صهیونیستی به گزارش سازمان ملل درباره جنایت جنگی این رژیم در غزه
دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی در ژنو اتهام جنایت جنگی کمیسیون مستقل سازمان ملل علیه این رژیم را رد کرد و مدعی شد که ارتش این رژیم مطابق با قوانین بین‌المللی عمل می‌کند!
کد خبر : 916733

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش کمیسیون مستقل سازمان ملل که این رژیم را به جنایات جنگی در غزه متهم کرده است، این سازمان را به «تبعیض سیستماتیک ضداسرائیلی» و تلاش برای توجیه حمله حماس در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) متهم کرد.

کمیسیون مستقل سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که «مقامات اسرائیلی مسئول جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که در جریان عملیات و حملات نظامی در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام شده است».

این کمیسیون همچنین در گزارش خود تصریح کرده که مقام‌های رژیم صهیونیستی، مسئول جرایمی، چون استفاده از گرسنگی به عنوان یک روش جنگی، کشتار عمدی فلسطینیان و حملات عمدی به مواضع غیرنظامیان و اسرای فلسطینی، خشونت جنسی، شکنجه و رفتار غیرانسانی و ظالمانه علیه مردم غزه، بازداشت خودسرانه و حمله به شأن فلسطینیان هستند.

دفتر نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل در ژنو مدعی شد که این کمیسیون حمله هفتم اکتبر حماس را از دریچه روایت فلسطینی‌ها می‌بیند و ظاهرا اسرائیل را به خاطر دفاع نکردن از مردم خود سرزنش می‌کند.

در بیانیه دفتر رژیم صهیوینستی در سازمان ملل ادعا شده است که ارتش اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی اقدام می‌کند! ادعا‌های رژیم صهیونیستی در حالیست که بسیاری از نهاد‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی این رژیم را مرتکب جنایت علیه بشریت در غزه می‌دانند و آفریقای جنوبی به همراه چندین کشور دیگر پرونده‌ای را در این زمینه در دیوان لاهه علیه تل آویو باز کرده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون دست کم ۳۷ هزار کشته برجا گذاشته است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته