دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 14:22

رتبه دوم مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی به تیم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد رسید

رتبه دوم مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی به تیم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد رسید
تیم مشترک هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز رتبه دوم دوازدهمین دوره مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی را که توسط فدراسیون جهانی کنترل اتوماتیک برگزار شد، کسب کرد.
کد خبر : 916732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم مشترک هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز متشکل از مهدی فروزان‌فر (سرپرست تیم)، حسین صفایی‌پور و وحید میراهی با همکاری ویسنس پوئیگ از دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا (بارسلونای اسپانیا) و آنا پینارلی از دانشگاه کالابریا (ایتالیا) مقام دوم دوازدهمین دوره مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی را که توسط فدراسیون جهانی کنترل اتوماتیک برگزار شد، کسب کرد.

در این مسابقات که در حاشیه سمپوزیوم تخصصی سه‌سالانه safe process-۲۰۲۴ و فدراسیون جهانی کنترل اتوماتیک (IFAC)، به میزبانی دانشگاه «فرارا»ی ایتالیا و همکاری دانشگاه لینکوپینگ سوئد برگزار شد، این تیم پس از موفقیت در مرحله مقدماتی، وارد مرحله نهایی شد و در این مرحله با پنج تیم از کشور‌های ایتالیا، لهستان، آلمان-کانادا، و چین (دو تیم) به رقابت پرداخت.

در بخش امتیازدهی نهایی، راهکار‌های پیشنهادی این تیم در زمینه تشخیص عیوب موتور احتراقی شرکت ولو با استفاده از هوش مصنوعی، براساس پنج شاخص مبتنی بر پارامتر‌های زمان و دقت مورد بررسی قرار گرفت که به‌دلیل نزدیکی نتایج تیم دانشگاه آزاد اهواز و تیم دانشگاه برگامو ایتالیا، در نهایت با نظر هیئت داوران، عنوان دومی این دوره از مسابقات به دانشگاه آزاد اهواز تعلق گرفت.

رتبه دوم مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی به تیم هوش مصنوعی واحد اهواز رسید

به گزارش آنا، پیشتر تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز- دانشگاه کالابریای ایتالیا، در مسابقات تشخیص عیوب اسیلاتوری سیستم کنترل هواپیما‌های ایرباس که در سمپوزیوم سه سالانه کنگره جهانی IFAC، در سال ۲۰۲۰ و در کشور آلمان برگزار شده بود، موفق به کسب مقام دوم شده بود.

مقاله مروری این تیم نیز در حوزه تشخیص عیب تدریجی در کنگره جهانی IFAC، سال ۲۰۲۳ در یوکوهامای ژاپن جایزه بهترین مقاله مروری مجله پروسس کنترل (JPC) از انتشارات الزویر را دریافت کرد.

رتبه دوم مسابقات جهانی تشخیص خطای صنعتی به تیم هوش مصنوعی واحد اهواز رسید

تیم مشترک هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به سرپرستی مهدی فروزانفر، یکی از تخصصی‌ترین‌ترین گروه‌های تحقیقاتی در حوزه کنترل، تشخیص عیب و هوشمندسازی است که در پروژه‌های صنعتی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور فعالیت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته